י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקירה יומית: עם סבלנות אפשר להרוויח בדולרים

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם הסקירה היומית משווקי המט"ח, המדדים ומחירי הסחורות • ויש גם גרפים

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock

סקירת שוק
בימים האחרונים הסוחרים נרגעו, כפי שאנו רואים בפעילות המסחר הישנונית. נראה, שהם ממתינים לנתונים הקריטיים שיתפרסמו בהמשך השבוע. נתונים אלה עשויים לשנות את דעתם על השוק. אם הנתונים לא יפתיעו לרעה, הדולר אמור להמשיך בדרכו צפונה. הרי זו הדרך שבה יש לו הכי מעט התנגדות.

בדיוק כמו בפיזיקה, השוק בדרך כלל זורם בנתיב בו יש לו הכי מעט התנגדות. בשוק ההון זה נקרא המגמה. מהו הכיוון של המגמה? אתם לא צריכים להיות אנליסטים על מנת לענות על שאלה זו! מספיק להסתכל על הגרפים כדי לזהות כי המגמה בחודשים האחרונים הייתה התחזקות הדולר.

הסתכלו על המגמה האדירה של ירידת ה-EUR / USD:


הצמד פשוט לא מצליח למצוא תמיכה, וכל תמיכה שהשוק מנסה לבנות נפרצת. אנחנו כמובן לא יכולים להבטיח לכם, שהצמד ימשיך לרדת כל יום, כי השוק הוא גלי, והוא אף פעם לא נע בקו ישר. אבל אם יש לכם סבלנות, ואתם סוחרים עם כיוון המגמה, אתם צפויים להרוויח כסף.

עם זאת, אתמול ה-USD דווקא לא התחזק. זאת, כאמור, כי השוק מחכה לנתונים הקריטיים בארה"ב. היום יתפרסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים בארה"ב, וביום שישי יהיה זה התור של נתוני התעסוקה בארה"ב.

המשקיעים ממתינים לנתונים כדי לאשרר את ציפיותיהם באשר להעלאת הריבית בארה"ב בחודש יוני. אם הנתונים יצאו מספיק חזקים, הדולר עשוי לזנק אל מול המטבעות העיקריים. אחרת, וגם אם הנתונים יצאו בצפי, ולא חזקים מספיק, מי שקנה לאחרונה את השטר הירוק על סמך ציפיות להעלאת ריבית מוקדמת, יצמצם את החשיפה לדולר ויממש רווחים.

להערכתנו, ל-USD / JPY יש הכי הרבה קורלציה עם ציפיות הריבית בארה"ב. לכן, זהו הצמד שאמור לזוז הכי הרבה היום וביום שישי.

גרף הדולר \ ין:


על פי הגרף, פריצה של קו ההתנגדות של 120.40 עשויה להביא את הצמד לבחון את קו ההתנגדות של 120.70.

אירועי שוק
תוצר מקומי גולמי (AUD)
@ 2:30 04/03/2015

הצמיחה במשק היא פרמטר חשוב מאוד. אם היא גבוהה, המטבע מתחזק. לפיכך, אם הנתון יכה את הצפי, ה-AUD עשוי לעלות. אחרת, ה-AUD אמור ליפול.

הכרזה בנושא הריבית (CAD)
@ 17:00 04/03/2015
הריבית היא המחיר של מטבע. ככל שהריבית גבוהה יותר, כך המטבע יקר יותר. ישנן ספקולציות, כי הבנק המרכזי של קנדה יפחית את גובה הריבית. אם זה מה שיקרה, ה-CAD ייחלש.

מדד ISM - לא יצרני (USD)
@ 17:00 04/03/2015
מדד מנהלי הרכש מודד את הפעילות הכלכלית. אם הנתון יצא גבוה מהצפוי, ה-USD אמור לעלות לעומת עמיתיו. אחרת, ה-USD צפוי להיחלש.


הנכס החם

ה- AUD /USD קפץ אתמול, לאחר שהבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית בעינה באופן בלתי צפוי. 0.7825 היא הרמה בה נמצא קו ההתנגדות, ואילו 0.7755 הוא המקום שבו נמצא קו התמיכה. פריצה של אחת הרמות לעיל אמורה לסייע לצמד המדשדש למצוא כיוון.

ניתוח סחורות
נפט

המשקיעים מתמקדים כעת בעליית היצע הנפט בעולם ובלחימה בלוב. בלוב ישנה לחימה קשה בין קבוצות המנסות להשתלט על המדינה. התקיפות האוויריות על נמלי הנפט בלוב גרמו למשקיעים לחשוש מירידה באספקה.

הנפט עדיין נסחר בתוך טווח שבין 53.35$ (קו ההתנגדות) ל-48.75$ (קו התמיכה).

קישורים:
להרשמה לקורס מקצועי - לחץ כאן
נפט סחורות ירידה דולר שער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד