ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פיגוע דריסה בירושלים; 5 נפצעו קל-בינוני

פיגוע בירושלים: מחבל ניסה לדרוס חמישה אנשים שעמדו על המדרכה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים, בסמוך לתחנת הרכבת. המחבל נורה בגבו ופונה במצב קשה, החמישה נפצעו באורח קל-בינוני • מתנדב כוחות ההצלה שהגיע למקום: "טיפלנו בכחמישה פצועים - רוכב אופניים שנפגע מהרכב, ועוד 4 פצועים מהדריסה בכניסה לבסיס מג"ב"

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים

פיגוע דריסה בירושלים: מחבל ניסה לדרוס 3 שוטרות מג"ב שעמדו על המדרכה ברחוב שמעון הצדיק בירושלים, בסמוך לתחנת הרכבת. המחבל נורה בגבו, 3 שוטרות נפצעו באורח בינוני.

המחבל נוטרל על ידי מאבטח הרכבת הקלה, ממידע ראשוני עולה כי המחבל הוא תושב מזרח ירושלים.

מתחקור האירוע עולה כי רכב פרטי הגיע מכיוון צומת זקס לכיוון בסיס יהודאי, אז סטה מהכביש ועלה על המדרכה כשהוא דורס בדרכו חמישה אנשים, מהם ארבעה מאנשי כוחות הביטחון. הרכב המשיך בנסיעה ולעברו נורו יריות מכיוון שער הכניסה של בסיס מג"ב.

שוטר מג״ב ומאבטח אזרחי שהיו בכניסה לבסיס יהודאי, זיהו את האירוע, חתרו למגע ופתחו באש לעבר המחבל. המחבל הספיק לצאת מהרכב שנעצר כשהוא אוחז בסכין קצבים, ניסה לתקוף את הלוחם והמאבטח שהמשיכו בירי לעברו ופצעו אותו קשה.

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שיבח את פעילות לוחם מג״ב והמאבטח וציין כי ״התגובה המהירה והנחושה עצרה את הפיגוע עם תחילתו ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע״, עוד הוסיף כי ״משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים ותגיב במהירות לכל אירוע כפי שנעשה היום ובפיגועים האחרונים. אנו נמשיך בהיערכות במטרה לאפשר את המשך אירועי פורים בביטחה״.

דובר מד"א זכי הלר מסר כי "חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 7 נפגעים, מהם גבר כבן 51 ו-6 צעירות כבנות 20, בהם: 3 במצב קל עד בינוני, 2 באורח קל, 2 חרדה, ופינו אותן באמבולנסים של מד"א לביה"ח הדסה עין כרם (1), להדסה הר הצופים (3) ולשערי צדק (3). בנוסף טיפלו צוותי מד"א בנהג הפוגע גבר בשנות 20 במצב קשה עם פצעי ירי ופינו אותו לבית חולים. אין נפגעים נוספים במקום".



דוברות איחוד הצלה נמסר כי "מתנדבי איחוד הצלה מטפלים כעת ב-3 נפגעות בהכרה ו-2 קל ככה"נ עקב תאונה ואירוע דקירות בתחנת הרכת הקלה בפינת הרחובות שמעון הצדיק וכביש 1 בירושלים, נסיבות האירוע בבדיקת משטרת ישראל".

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בשתי זירות אירוע, רוכב אופניים שנפגע מרכב שהמשיך בנסיעה, ו-4 נפגעים נוספים מתוכם גבר ו-3 נשים שנפגעו אף הם מהרכב בכניסה לבסיס מג"ב, יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, כוחות גדולים של משטרה פועלים במקום לבדיקת נסיבות האירוע, בשלב זה ככה"נ הרקע לאומני".

פאראמדיק מד"א אורן בריל שהגיע למקום בניידת טיפול נמרץ של מד"א, וחובש מד"א שמוליק אלפסי, סיפרו: "על הכביש ועל המדרכה שכבו 5 פצועים בהכרה, אחד מהם גבר גבן 50 שנפגע מהרכב כשרכב על אופניים, ערכנו בשטח מיון ראשוני לפצועים, ולאחר טיפול רפואי ראשוני פינינו אותם לבית חולים כשמצבם מוגדר קל עד בינוני, הם סבלו מחבלות ומפגיעות בגפיים ובגב, 3 צעירות שלקו בחרדה טופלו על ידנו ופונו גם להמשך טיפול בבית חולים. במרחק של כ- 100 מטר מהפצועים, עמד רכב ולידו שכב צעיר בשנות העשרים עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול בשטח ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו קשה".

יו"ר מפלגת יחד ח"כ אלי ישי הגיב: "חייבים להחזיר את ההרתעה ותחושת הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. פיגועי האבנים ברכבת הקלה המתרחשים מידי יום ופיגוע הדריסה הבוקר מחייבים אותנו לשנות גישה. שוב הוכח שעם הטרור מטפלים ביד ברזל.

"תושבי מדינת ישראל כולה ובפרט ירושלים אינם מסתפקים בבטונדות. אין הבדל בין פיגוע דריסה, לזקירת אבנים או בקבוקי תבערה, כולם מטרתם להביא לרצח של יהודים. יש לשלול את אזרחותם של המפגעים השונים".





פיגוע זירה פצועים קשה קל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד