י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גלנט מזמין את יעלון לעימות: "לא אסכים לתיקו"

מספר 2 של כחלון הזמין את שר הביטחון לעימות, התייחס לנאום נתניהו בקונגרס ועקץ את שר בחוץ איווט ליברמן

גלנט. צלם:פלאש 90
גלנט. צלם:פלאש 90

האלוף במיל׳ יואב גלנט, מספר 2 במפלגת כולנו, קרא במהלך שבתרבות בבאר שבע לשר הביטחון משה בוגי יעלון לבוא לעימות לקראת הבחירות.

״אני קורא לשר הביטחון בוגי לעימות ישיר ופרונטאלי בנושאי ביטחון בשבוע הקרוב לעיני עם ישראל", אמר גלנט, "במלחמה צריך לנצח! אני לא מוכן לחיות עם תיקו. אצלי המערכה הבאה בעזה תהיה קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. החמאס הם לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם.

״במבצע צוק איתן הובילו 30 מנהרות אל גני הילדים. שר הביטחון הצטלם בתוכן ולא פעל. אנחנו מדברים על חמישים ימים של רקטות על תל אביב והדרום. אצלי, כמפקד פיקוד דרום, זה לקח חצי מהזמן בלי כיפת ברזל. היום זה היה לוקח לי אפילו פחות. היא תהיה קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. החמאס זה לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם.

"לא מקובל עליי שנשב שווים מול שווים עם חמאס בתיווך מצרי אמריקאי. אני לא מוכן שממשלה בישראל תאפשר לשלושים מנהרות להיות בדרך לגני הילדים. היינו בעופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. סביר שבתקופת הממשלה הבאה תתחולל מערכה נוספת בעזה, מי הציבור ירצה שינהל את הלחימה? מי שהוכיח שהוא יודע לנצח או המהססים, חסרי התעוזה וחסרי המנהיגות.

"שר הביטחון מוכן לחיות עם תיקו. אני לא. זו בעיה של יצירתיות, נחישות ומנהיגות. בחירות הם התחקיר ברמה הלאומית. תמכתי בצהל לאורך כל המבצע. כאשר ראיתי את תוצאות צוק איתן הבנתי שהמצב לא טוב. זורים חול בעיני הציבור. אומרים או שנעשה את המהלך הכושל שעשינו או שנכבוש את רצועת עזה. זה פשוט לא נכון. בעופרת יצוקה ראינו שזה נכון. בין שני המצבים הקיצוניים שמציירים, יש מצבי ביניים. הם דורשים מנהיגות ויוזמה.

"מדינת ישראל הסכימה לשלושים מנהרות שמובילות לגן ילדים ועליי זה לא מקובל. בתקופת הממשלה הקרובה יהיה מבצע נוסף להערכתי. הבעייתיות של מבצע צוק איתן היא לא עושה. המרחק לסבב התקצר ולא התארך״.

כשנשאל על הנושא האיראני ונאום ראש הממשלה בקונגרס אמר: "ריבוי התבטאויות בהיבטים אופרטיביים אינו תורם למדינת ישראל. ישראל צריכה אופציה צבאית כדי לא להשתמש בה. יחד עם זאת אסור להתעמר באיש החזק בעולם. הארי טרומן כנשיא ארה"ב הוא הביא להקמת מדינת ישראל בהצבעת האו"ם למרות התנגדותו של מרשל.

"ראש ממשלת ישראל לא יכול להרשות לעצמו לדבר בסנאט ללא אישור הנשיא. זה לא יעלה על הדעת. אני מסכים על המטרות אך חלוק על הדרך. אני מעולם לא דיברתי על מבצעים לפני שעשיתי אותם. בחיים לא השתתפתי במבצע שקודם דיברו עליו ואחרי זה ביצעו אותו".

כשנשאל על ליברמן אמר: ״אפרופו ליברמן, אני לא זוכר אותו לצידי במבצעים האלה״.
ליברמן גלנט עימות יעלון שבתרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד