כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

וימי הפורים יעברו: סיכום האירועים בחצרות הקודש

איפה ציינו יובל לחתונת האדמו"ר? מה המסר בהצגה בויז'ניץ? עם מי רקד הרבי מבאבוב? ומדוע קראו בנדבורנה לבחורים המבוגרים?

ה'פורים רב' בבעלזא. צילום: אנשיל בעק
ה'פורים רב' בבעלזא. צילום: אנשיל בעק

ימי הפורים עברו בריכוזי החסידויות בארץ ובעולם בעלייה גדולה בתורה ויראת שמים, כאשר רבים מנצלים את הימים הגדולים לבקש מרבותיהם ברכות וישועות.

תלמידי ישיבת 'חכמי לובלין' שיצאו לאסוף כסף לטובת 'עזר נישואין' של הישיבה בכל בית, נעמדו וקראו פרק תהילים להחלמת הגר"ש וואזנר עם הגיעה של הידיעה על מצבו הרפואי, ואף זכו לתרומה הגונה יותר מבעבר.

כמידי מוצאי פורים מגיש 'בחדרי חרדים' את הסיפורים הקטנים והחידושים בחצרות החסידים.

בחצר חסידות בעלזא: בעריכת הטיש-פורים בחצר הקודש בעלזא שנערך בליל פורים השנה, בעת שנשא 'הפורים רב' הגאון רבי יהושע פינק אב"ד רב ביהמ"ד בעלזא בבן יעקב בבני ברק דברי בדחנות בסיום הטיש, הורה לו האדמו"ר שיוסיף דברים באיסור שימוש באינטרנט הפרוץ. ה'‏פורים רב' אף איחל ברכות לרוב לאדמו"ר, שהיום לפני 50 שנה התקיימה שמחת חתונתו, שנערכה באור לט"ז אדר א' תשכ"ה בקרית ויז'ניץ בבני ברק עם בתו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל. לאחר מכן שרו אלפי החסידים את הניגון 'כי אורך ימים ושנות חיים ושלום' במשך זמן רב.

בחצר חסידות ויז'ניץ: האדמו"ר מויז'ניץ הפתיע את חסידיו במהלך טיש ליל פורים בבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק, והורה לכל חסיד ויז'ניץ בארץ ובעולם לתרום 50 שקל עבור מקרה קשה מאוד. על אתר נאספו מאות אלפי שקלים שהומטרו מהפרנצ'עס (טריבונות עליהם עומדים החסידים מ.ו.) והוכנסו לתוך קופסאות קרטון שהתמלאו בשטרות של כסף. האדמו"ר הדגיש כי מדובר במשפחה שהסתבכה ל"ע באופן קשה ביותר רח"ל, מקרה שיש בו הן "ביקור חולים", הן "הכנסת כלה", והן מצות "כי ימוך אחיך ומטה ידו והחזקת בו". וביקש מכל אחד ואחד, להרים תרומה של לא פחות מסך 50 שקלים ובחו"ל שווי 50 שקלים, עד יום ההילולא ט' בניסן של זקנו האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל.

בחצר חסידות באבוב: בטיש שנערך במוצאי פורים ביום חמישי בלילה רקד האדמו"ר עם חברי וראשי צוות הנסיעה שארגנו את 'מסע ארץ הקודש' בראשות הרה"ח רבי דוד רוט, הרה"ח רבי הערשי ברכפלד והרה"ח רבי יעקב יוסף פליישער.

בחצר חסידות ויז'ניץ: השנה לראשונה טיש פורים לא נערך בבית המדרש הגדול אלא בהיכל הטישים הענק שנפתח במיוחד בשביל כך, בהצגה שנערכה בטיש מוצאי פורים סופר על יהודי עשיר שהשתדך בטעות עם בת חברו שהיה עני שחשב שהוא עשיר ברמתו ורצה לבטל את השידוך, לבסוף המחותן התעשר בזכות פעולת 'עסקנות' לטובת מרכז חסידי ויז'ניץ לאחר שמצא אוצר, המסר של ההצגה היה: שכולם שותפים בתרומות לטובת המוסדות.

בחצר חסידות סערט ויז'ניץ: האדמו"ר למרות חולשתו עלה לקריאת המגילה, בלילה הרה"צ רבי יעקב הגר אב"ד סערט ויז'ניץ קרא במגילה ואף ערך 'משתה היין', האדמו"ר קיבל אחרי מנחה קהל לקוויטל במשך היום והגיע לטיש במוצאי פורים - בו השתתף במשך שעתיים.

בחצר חסידות נדבורנה: במהלך טיש משתה היין, הורה האדמו"ר שכל הבחורים מעל גיל 20 יגשו למזרח, שם קיבלו כוס יין של ברכה מידו של האדמו"ר, הבחורים שניגשו לאדמו"ר שתו מהיין ולאחר מכן קיבלו לחיים מאדמו"ר וברכה מיוחדת לשידוך בקרוב, לקראת חצות בשיאו של הטיש הורה האדמו"ר לכל הקהל מכיוון שלא התפללו תפילת ערבית, לקרוא 'קריאת שמע'.

בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק: ימשיכו את שלושת הטישים הגדולים שנערכו - בליל פורים לאחר קריאת המגילה, טיש בפורים בבוקר ובמוצאי שבת, ומחר (ראשון) יקיימו כנס לבני הקהילה בירושלים ובו יוענקו תעודות 'חבר' למקבלים על עצמם להתנזר מפגעי הטכנולוגיה. המעמד ייקרא 'קיימו וקיבלו' והוא ייערך בבית המדרש הגדול במאה שערים וימשיך את חג הפורים.

בחצר חסידות סאסוב: במהלך טיש 'משתה היין' חולק בקבוק יין מהאדמו"ר לשותפי 'קשר של קיימא' סאסוב במהלך כל השנה ותומכים במפעליו של האדמו"ר. בחסידות מדגישים כי מדובר בצעד נדיר ומיוחד וכאות הערכה וכבוד.
פורים חצרות בעלזא ויזניץ חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד