כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נהג עם טלית ותפילין, וחטף קנס של 1000 ש"ח

נהיגה ב"קלות ראש": הבוקר התקיים משפטו של נהג שנתפס נוהג כשהוא חבוש בטלית ותפילין ואוחז סידור • הוא נקנס ורשיונו נשלל

תפילין, צילום: שוקי לרר
תפילין, צילום: שוקי לרר

קנס של 1,000 ש"ח ופסילת רשיון, לנהג שנאשם כי נהג תוך שהוא מניח בתפילין ועטוף בטלית המסתירה את שדה ראייתו, וגם אוחז בסידור.

הבוקר (א') התקיים דיון בבית משפט לתעבורה בירושלים, לשם הוזמן אדם, שהואשם בנהיגה בקלות ראש באופן שמסכנת את יתר משתמשי הדרך. אולם הוא לא הופיע לדיון.

השופטת, שרון לארי-בבלי, הרשיעה את האדם בהיעדרו וציינה כי על פי נסיבות הדוח, "הנאשם נהג תוך שהוא מניח בתפילין, אוחז בסידור ועל ראשו טלית המסתירה את שדה ראייתו". השופטת הוסיפה "אין ספק כי מדובר בנהיגה באופן שמסכן את משתמשי הדרך. ספק בעיני אם התפילה במקרה זה היתה מסייעת".

"אין מנוס מהטלת עונש העולה על עונש המינימום הקבוע בחוק", אמרה השופטת, וגזרה עליו קנס כספי בסך 1,000 ש"ח, וכן פסילה מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 4 חודשים.

בתגובה לפנייתנו עו"ד רוני פאלוך מבהיר כי פסק הדין האמור ניתן בהיעדרו של הנהג מאולם המשפט, וכן לא היה מיוצג על ידי סניגור, כך גז"ד זה לא משקף את מהות הדין אלא בעיקר את חוסר שביעות רצון בית המשפט מהיעדרו של הנאשם.

"עצם הנהיגה בטלית ותפילין כשלעצמה אינה מהווה עבירה, וברור כי במידה והנאשם היה מתייצב ומביע את עמדתו הכרעת הדין וכתוצאה מכך אף גזר הדין היה שונה. אין כל הגנה חוקית להחזיק סידור בנהיגה, ומאידך כפי שצויין כי אין כל עבירה לנהוג כשעטופים בטלית ותפילין".
תפילין שוקי לרר נהג רישון קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד