כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מסתמן: הרבי מויז'ניץ יעלה לגר"ש אוירבך

בימים הקרובים יעלו האדמו"ר מויז'ניץ ומזכיר אגודת ישראל הרב מרדכי שטרן למעונו של הגר"ש אוירבך בירושלים • על הפרק: ניסיון אחרון לשכנע את הגר"ש להורות על תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' בכנס 'בני תורה' באצטדיון ארנה בעוד כשבוע • האדמו"ר נשלח משום שהוא "מייצג ההשקפה המקבילה לגר"ש באגודת ישראל" • האם יש סיכוי?

האדמו"ר מויז'ניץ והגר"ש אוירבך
האדמו"ר מויז'ניץ והגר"ש אוירבך

שאלת השאלות של הבחירות הקרובות שיערכו בעוד פחות מעשרה ימים היא במי תתמוך סיעת 'בני תורה' שבהנהגת הגר"ש אויערבך.

השמועות על כך שבכינוס הענק שתקיים 'בני תורה' באצטדיון ארנה יומיים לפני הבחירות, יוכרז על תמיכה בש"ס, אינן נכונות. ונכן לעכשיו האפשרות הזו לא עומדת על הפרק.

על פי הדיווחים, בימים הקרובים יעלו למעונו של הגר"ש אויערבך האדמו"ר מויז'ניץ ומזכיר מועצת אגודת ישראל הרב מרדכי שטרן כדי לנסות ולשכנע את הגר"ש שיורה לתלמידיו ונאמניו להצביע לרשימת 'יהדות התורה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר ביום שני בשבוע שעבר ביקש האדמו"ר מויז'ניץ להכנס למעונו של הגרש"א בכדי לדבר איתו על האפשרות שיורה להצביע ליהדות התורה, והגר"ש אויערבך סירב.

מקורביו מסבירים כי הסירוב נבע מכך שהגר"ש לא ראה צורך בפגישה כזו שכל מטרתה לשכנע להורות להצביע ליהדות התורה. מקורבי הגר"ש מוסיפים כי לאחר דחיית הביקור התבטא הגר"ש באופן חמור וחסר תקדים על החכי"ם של יהדות התורה - "שאינם פועלים בשליחתונו. אינם שלוחי דידן ואינם שלוחי דרחמנא", כלשונו.

מקורבי הגר"ש אויערבך מבהירים כי מכיוון שאת הפגישה יזמו האדמו"רים באגודת ישראל, והרב מרדכי שטרן נשלח על ידם - כשהאדמו"ר מויז'ניץ מצטרף לשליחות האדמו"רים כמייצג ההשקפה המקבילה לגר"ש באגודת ישראל - הגר"ש אויערבך נעתר לבקשה, וזאת מפאת כבודם וכבודו של האדמו"ר מויז'ניץ שביקש בפעם השניה להיפגש.

מקורביו של הגר"ש מדגישים כי האפשרות שראש הישיבה יורה להצביע ליהדות התורה "לא רלוונטית ואפילו לא כמשל".
בני תורה ויזניץ הרב אויערבך שס ארנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד