י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המדען הראשי בתכנית תמיכה מיוחדת ליזמים חרדים

סטרטאפיסטים חרדים המחפשים מימון לקידום הפרוייקט, יש להם מאיפה להתחיל: כנס מיוחד של "קמא טק" ו"המרכז האקדמי לב"

המדען הראשי בתכנית תמיכה מיוחדת ליזמים חרדים

תמיכות של עד 2 מליון שקלים המיועדות למיזמים טכנולוגיים חדשים מהמגזר החרדי, הוצגו בשבוע האחרון בכנס המשותף של "קמא טק" והמרכז האקדמי לב. תמיכות אלה הוקצו על ידי הממשלה עבור קידום יזמים חרדים, ואמורות לסייע לצלוח את שלבי ההתחלה של הפיתוח. עשרות יזמים חרדים השתתפו היום ביום עיון, וקיבלו הסברים מאבירם ז'ולטי, סגן המדען הראשי ומנציגים נוספים. נאם בכנס גם צביקה שרייבר מקרן קמח, שסיפר על התמיכה המיוחדת בתלמידים חרדים.

"הייתי בקשר עם אנשי המדען הראשי, והם סיפרו לי שיש תוכניות מיוחדות לתמיכה ביזמים חרדים, אבל עד היום רק שני יזמים נעזרו בהם", אמר משה פרידמן, מנכ"ל ארגון "קמא טק" הפועל לסייע לחרדים להשתלב בהי-טק. "כדי לגשר על בעיה זו, יזמנו יום עיון יחד עם המדען הראשי, ובשיתוף עם המרכז האקדמי לב, כדי לתת מידע לכמה שיותר אנשים. בשנה האחרונה פתחנו תכנית לסטרטאפיסטים חרדים, ונרשמו 217 מועמדים חרדים. יש ביקוש גדול בתחום הזה, ואני מקווה וגם מרגיש שיום זה סייע לרבים מאד".

סטיוארט הרשקוביץ, יועץ לנשיא המרכז האקדמי לב מסביר כי יש חשיבות גדולה עבור רבים לתכניות השונות שיוצגו ביום זה, ומסביר: "במגזר החרדי יש יזמים רבים, וחשוב שידעו על האפשרויות הקיימות לאפשרויות מימון ומגוון הטבות. המדינה מעוניינת לתמוך בעסקים חדשים, במיוחד כאלה שיש בהם פוטנציאל, ומיוחד כאשר הם בבעלות אדם חרדי. יש הבנה במשרדי הממשלה כי הצלחה של היזמים החרדים, זו הצלחה של החברה בישראל כולה".

בן וינר, מנכ"ל קרן הון סיכון Jumpspeed Ventures ומנהל ה'אקסלרטור', תכנית ההאצה לסטרט-אפ, "יזם בלב", סיפר: "כבר 13 שנה שאני עוסק בתחום של השמת חרדים בתעשיית הטכנולוגיה, ואני נוכח היום לראות שינויים גדולים מאד שהולכים ומתרחשים. החרדים גילו את ההי-טק, ותעשיית ההי-טק גילתה את החרדים. תהליכים שפעם ארכו זמן רב, מתרחשים היום במהירות. הפעילות לשילוב חרדים בהי טק היא חשובה מאד, והיא הבשורה הגדולה וגם התקווה הגדולה לכלכלה בישראל".
טכנולוגיה חרדים יזמים קמא טק פיתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד