ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כבר לא מסתירים: המחנה הציוני דורש שוויון לרפורמים בנושאי תקציב וגיור

לאחר פרסום סדרת התחקירים ב'בחדרי חרדים', נחשף היום מצע המחנה הציוני בנושאי דת ומדינה, המצביע על שורה של סכנות חמורות לדת • בין השאר, דורש המצע את קידום חוק ברית הזוגיות, תקצוב התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות והכרה בגיורים שיתבצעו על ידן • המצע גובש בסיוע מנכ"ל התנועה הרפורמית • בפנים: המצע המפורט

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


לאחר סדרת תחקירים שערך 'בחדרי חרדים' ואשר חשפה את הזיקה ההדוקה - והתמיכה לה זוכים הזרמים הרפורמים והקונסורבטיבים מראש המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג, הצהריים (א') נחשף לראשונה המצע של המחנה הציוני בנושאי דת ומדינה ובו מאושרים הפרטים שהתפרסמו ב'בחדרי חרדים'.

המצע גובש בסיוע רפורמי, ובתחילת המצע אף צויינו דברי תודה של ראשי המפלגה הרצוג ולבני למנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, עו"ד גלעד קריב, על העזרה שהגיש. קריב גם שובץ במקום ה-32 ברשימת 'המחנה הציוני'.

במצע מוצגות עמדות למספר רב של נושאים בנושא דת ומדינה, עמדות שהמפלגות החרדיות לא יכולות לעבור עליהן לסדר היום ולשבת בממשלה המקדמת מצע שכזה.

כך למשל עמדת המפלגה לגבי חוק ברית הזוגיות: "להעניק לכל אזרח את זכות היסוד להקמת משפחה, למיסוד מלא ורשמי של הקשר הזוגי ולפירוקו באופן בו יבחר לעשות כן ועל בסיס שוויוני". מה שאומר למעשה את חיסולה של סמכות הרבנות הבלעדית בנושא נישואין.

עוד דוגל המצע בהענקת תמיכה ממשלתית לכל 'הזרמים ביהדות' ועל 'גישה פלורליסטית', קרי: הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים.

בין היתר קובע המצע כי תינתן תמיכה ממשלתית, "לבתי המדרש הפלורליסטים על בסיס שוויוני וענייני וביטול האפליה המתמשכת בתקצובם... הקמת אגף לתרבות יהודית פלורליסטית (קרי - רפורמית וחילונית) במשרד החינוך במקביל לפעילותם של האגף לתרבות חרדית והאגף לתרבות תורנית".

ועוד: "ביטול המנהלת לזהות יהודית שהוקמה בתקופת הממשלה היוצאת במשרד לשירותי דת ולריכוז התמיכה הממשלתית בתחום התרבות היהודית במשרד החינוך ובמשרד התרבות, תוך יישום מלא של עקרונות הפלורליזם והשוויון".

והחמור מכל - הקלות בחוק הגיור ושיתוף פעולה בנושא עם הרפורמים והקונסרבטיבים וכהגדרת המצע: "מימוש מדיניות גיור מקלה ומקרבת שתסייע לאזרחי ותושבי ישראל המעוניינים בכך להשלים את מסעם האישי והמשפחתי ליהדות ולחיק עם היהודי, תוך הקפדה על עקרונות הפלורליזם וחופש הדת והמצפון ותוך טיפוח שיתופי הפעולה עם כל הזרמים והחוגים בעם היהודי".

כזכור, אהוד בנדל, מי שכיהן בעבר במשך שמונה שנים כיו"ר התנועה הקונסרבטיבית בישראל, אמר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי, "בוז'י הרצוג מכיר היטב את התנועה - בניגוד לרוב המנהיגים הפוליטיים הישראלים שאינם מכירים הוא יודע ומכיר את התנועה מקרוב ובאופן אינטימי. הוא לא ניזון מתוך שמועות".

"גם בתפקידיו האחרים המשיך בוז'י לסייע לקונסרבטיבים. בזכותו קיבלנו מבנים וזה היה מאוד חשוב לו. גם כשר הרווחה המשיך וסייע לנו. בוז'י הרצוג מבחינת התנועה הקונסרבטיבית, הוא אדם שמכיר את התנועה. הוא מכיר אותנו וגם הוכיח את מחויבותו לנו. הוא אמר את הדברים האלו בצורה הברורה ביותר - בוז'י מעיד על זה בגאווה".

בתגובה לתחקיר 'בחדרי חרדים', ולטענות על קשריו עם הרפורמים, נמסר מטעם לשכת הרצוג כי: "לצערנו הדברים והפרטים שצוטטו ותוארו בכתבה מלאים עיוותים ואינם תואמים את עמדתו של הרצוג ולא את עמדת המחנה הציוני. ועמדותיו בנושא ידועות ומפורסמות ברבים".





הרצוג מצע רפורמים מחנה ציוני תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד