י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אור ירוק ריעננה לתושבים את הסכנות שבשתייה ונהיגה

עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב להעביר יותר תקציבים למשטרת ישראל בכדי לאפשר להם להגביר את האכיפה לתפיסת נהגים שיכורים בכל ימות השנה ולא רק באירועים מיוחדים"

אור ירוק ריעננה לתושבים את הסכנות שבשתייה ונהיגה

בעמותת אור ירוק, הקדישו את ימי חג הפורים לפעילות אינטנסיבית בערים בכל רחבי הארץ בכדי להזכיר לעוברים והשבים את הסכנות הטמונות בשתייה ונהיגה. במסגרת הפעילויות למען מטרה חשובה זו חולקו לתושבים חומרי הסברה על כך שלמרות המצווה לשתות ולשמוח בפורים, חשוב לזכור שלא לעלות על ההגה לאחר מכן. בנוסף חולקו לתושבים צמידים זוהרים שעליהם הכיתוב "בכביש נוהגים צלול".

הפעילות נעשתה במקביל בכ- 150 יישובים בכל הארץ במסגרת פעילויות המועדונים וקבוצות הנוער של עמותת אור ירוק וכן במסגרת שיתוף פעולה עם תנועות הנוער "הצופים", "השומר הצעיר" ו"מכבי צעיר".

חג הפורים, הוא אחד החגים המועדים לפורענות בישראל בכל הנוגע לשתיה ונהיגה. מדי שנה בחג הפורים, עוצרת המשטרה מאות נהגים כשרמת האלכוהול בדמם גבוהה מהמותר, כשהם מסכנים את עצמם ואת כל מי שנקלע לדרכם.

בכדי להימנע מסכנת נהיגה תחת השפעת אלכוהול על הנהג לדעת כי כל כמות של אלכוהול פוגעת ביכולות הנהיגה כמו קואורדינציה, ריכוז, תפקודי הראיה, חלוקת הקשב ועוד. כמו כן חשוב להבין כי גם שתיית קפה, שטיפת פנים ואפילו מקלחת קרה לא מעבירים את השפעת האלכוהול ולא גורמים לנסיעה להיות בטוחה יותר.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני משטרת ישראל, בשנת 2014, נרשמו 8,378 דוחות בגין נהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים בתחום העירוני (עד חודש אוקטובר). מדובר על ירידה של כ-20% במספר הדוחות שרשמה משטרת ישראל במלחמתה בתאונות הדרכים, ביחס לשנת 2009 שבה נרשמו מעל 10,235 דו"חות בגין נהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים בערים. השאלה שנשאלת היא כמובן, האם התבצעו פחות עבירות של נהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים או האם רמת האכיפה פחתה?

עמותת אור ירוק: "הסברה היא כלי חשוב במאבק בנהגים שיכורים שמסכנים את כולנו בכביש, אך היא לבדה לא מספיקה. משרד התחבורה חייב להעביר יותר תקציבים למשטרת ישראל בכדי לאפשר להם להגביר את האכיפה לתפיסת נהגים שיכורים בכל ימות השנה ולא רק באירועים מיוחדים. אכיפה מוגברת תשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד