כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בכירי הליכוד נגד נחום ברנע: "עיתונאי שקרן"

בני בגין ויולי אדלשטיין תקפו בחריפות את פרסום מסמך הויתורים של נתניהו ב'ידיעות': "לבחון את מי הוא משרת"

ברנע. צלם:פלאש 90
ברנע. צלם:פלאש 90 צילום: פלאש90

לאחר שביום שישי פרסם העיתונאי נחום ברנע ב'ידיעות אחרונות' מסמך ויתורים על פיו לכאורה ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לחלוקת ירושלים ועוד, כינסו הצהריים (א) השר לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת בני בגין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב.

בני בגין תקף בחריפות את נחום ברנע ואמר: "לשקר אין רגליים אבל יש לו אבות. אב השקר האחד הוא העיתונאי, המשקר, נחום ברנע. הוא המציא מסמך ויתורים שלא נברא ותפר על ראש הממשלה עלילת שווא. אב השקר השני הוא המפרסם – ידיעות אחרונות – בעל הכותרת הנבזית לעלילה. עלילת השקר הזאת היא חרפה לעיתונות הישראלית.

"נחום ברנע הוא כפי שאומרים עיתונאי שטח המשתמש ברגליו. שלשום הוא עשה בהן שימוש לשם ריצת רגלים להרע כדי להכפיש, להשחיר, ולהסב נזק פוליטי לראש הממשלה ולליכוד. אני לא מתפלא על כך. לפני 20 שנה כשחבר שלי הציג בפניו עובדות מדיניות חשובות הוא סירב לפרסם אותן. אמר לו חברי: אבל זו האמת. ברנע השיב: אין אמת, כל ידיעה צריכה להיבחן לפי השאלה את מי היא משרתת.

"ובכן, דווקא יש אמת. אבל נכון שכל ידיעה שמפרסם נחום ברנע צריכה להיבחן לפי השאלה את מי היא משרתת. הדברים ברורים. ידיעת הכזב של ברנע משלשום משרתת את ידיעות אחרונות ומשרתת את מחנה השמאל בראשות ציפי לבני ויצחק הרצוג. יד רוחצת יד. הון – עיתון ורדיפת השלטון.

"הדמוקרטים הגדולים משמאל הצביעו בכנסת בעד חוק ידיעות אחרונות, חוק אנטי דמוקרטי שנועד לחסל עיתון מתחרה. אילו צלחה דרכם, לא היינו יכולים לקרוא הבוקר בישראל היום את הודעתו הברורה של דניס רוס, המפריכה לחלוטין את הבדייה של ברנע ועיתונו. היא מפריכה אפילו את התאריך שברנע הדביק למסמך שפרסם. אבל אלה, מה אכפת מה אומר דניס רוס?

"היום בצהריים עוד מצאתי את הכזב כשהוא ממשיך להתגלגל בווינט, אתר האינטרנט של ידיעות אחרונות. איזו עיתונות, איזו בושה. עיניכם הרואות. קודם התקפלו ציפי לבני ויצחק הרצוג בפני הלחץ של ידיעות אחרונות ואח"כ התקפל הרצוג מפני הלחץ של לבני. איך יעמוד הצמד הזה בלחץ אחר? לשקר אין רגליים, השקר של ידיעות אחרונות אמנם נחשף במהירות אבל השיטה הפסולה הזו אין לתת יד. את התשובה המהותית לידיעות אחרונות, לציפי לבני וליצחק הרצוג, יתן הבוחר בשבוע הבא – בקלפי".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "הסיטואציה הזו לא טבעית בשבילי. במערכת הבחירות הזו לא השתתפתי באף עימות, לא כינסתי מסיבות עיתונאים, הופעתי הרבה בבתי ספר ובחוגי בית אבל איני יכול לשתוק לנוכח הפרסום השקרי. אני איש ההתיישבות מיום עלייתי ארצה. מיולי 1987. עברתי שם את האינתיפאדות, עברתי את התקופות הקשות, ראיתי לא מעט מחבריי ושכניי נפגעים במהלך שלושת העשורים האלה. אני אומר לחבריי בהתיישבות ולתומכי ההתיישבות ביהודה ושומרון וירושלים: הביטו לי בעיניים! האם מישהו מכם חושד בי שאילו הייתי בטוח במאה אחוז שהמסמך הזה שקרי, הייתי מתייצב כאן במסיבת העיתונאים הזו?

"הרי התשובה הברורה שכבר ניתנה כאן ובימים האחרונים היא "שקר וכזב". את התשובה המפורטת יותר נתן אבי אבות כל המשאים ומתנים באזור כאן, דניס רוס. הוא הבהיר בצורה ברורה שלא משתמעת לשני פנים שמדובר בטיוטה של סיעור מוחות על מנת ליצור מסמך אמריקאי שאף אחד משני הצדדים לא הסכים לו. ממשיך דניס רוס ואומר שנתניהו תמיד התנגד, גם לקווי 67 וגם לחלוקת ירושלים וגם להחזרת הפליטים. מכיוון שלא ידוע לנו שדניס רוס תומך נתניהו נלהב או מצביע ליכוד, אין לי אלא להניח שהוא אומר דברי אמת.

"אני רוצה לפנות מכאן גם לחברינו, השותפות הטבעיות הפוטנציאליות של הליכוד. בני בגין כבר שאל כאן: את מי זה משרת? ואני מציע לכולנו להפעיל קצת את השכל ולשאול: את מי הפרסום הזה משרת? הפרסום הזה משרת מטרה אחת ויחידה: לפגוע בליכוד, להוריד מנדטים מהליכוד, ולא חשוב למפרסמים אם המנדטים יורדים שמאלה או ימינה כי הם בשונה ממשתפי הפעולה עם המסמך הזה מבינים דבר אחד: אם לא יהיה ליכוד גדול, אם בנימין נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, כל הימין – כל המחנה הלאומי – ישב באופוזיציה.

"לכן אני קורא לאחיי שאכפת להם מיהודה ושומרון ולא רק מכיסאות ומנדטים: אל תשתפו פעולה עם שקרים. בשבוע הבא נראה עוד שקרים ודברים שכבר שנים כביכול לא היו ידועים ופתאום התגלו בשבוע האחרון לפני הבחירות. אם לא נשתף פעולה עם השקר, לא נגדל רגליים לשקר הזה – ואז נוכל כולנו ביחד להיות בממשלה בראשות הליכוד, נתניהו, להגן על ההתיישבות ביהודה ושומרון, התיישבות שפורחת בשנים האחרונות עם 9,000 יחידות דיור, יותר מ-15,000 דירות חדשות בירושלים המאוחדת, וכך זה יימשך אם נדע ששקר זה שקר והאמת קיימת והיא האמת".
דדי ברנע ידיעות ווינט מסמך נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד