ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סערת גרבוז: "שולטים בנו קומץ מנשקי קמעות"

האמן יאיר גרבוז תקף בכנס השמאל את גוש הימין-חרדים: "שולטים בנו קומץ גזענים, מושחתים, חזירים, מקללים, מנשקי קמעות, עובדי אלילים ומשתטחים על קברי קדושים" • הליכוד: "נאום הצ'חצחים 2 - דבריו חשפו את הגזענות של השמאל" • בנט: "בוז'י עמד בקהל ולא מחה" • ישי: "נגד דברי השנאה צריך להרבות באהבה" • המחנה הציוני התנער מהדברים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

סערה לאחר פרסום דבריו של נאמן יאיר גרבוז שבו תקף בחריפות את הימין, את הדתיים והחרדים.

"אמרו לנו שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ של אנשים הזויים והושפע מרבנים מנותקים", אמר, "אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי כהנא צדק וצורחי מוות לערבים הם רק קומץ, וראשי תג מחיר הם בוודאי קומץ. גם נאמני הר הבית ומחדשי המקדש ומלבי השנאה הם קומץ.

"אמרו וחזרו ושיננו לנו שהגזענים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית, הם רק קומץ. ואמרו שהגנבים לוקחי השוחד רק קומץ, והמושחתים הנהנתנים, החזירים לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה קומץ, מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים, רק קומץ. והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל.

"אז איך זה שהקומץ שולט בנו?, איך זה שבאין מרגיש, באין מפריע, הוא הקומץ נעשה לרוב? איך קרה שלהיות קומץ הרסני זה מדבק כל כך? איך זה שהקומץ חופר מתחתינו את המסוכנת שבמנהרות, מנהרת הבורות? איך זה שלידה מתפתלת מתחתינו מנהרת השנאה?.

"חייבים לשלוח אותם הביתה" קבע גרבוז, "כדי שלכולנו יהיה בית. כדי שהערבים אזרחי ישראל לא ייחשבו לאוייבים בארצם, וכדי שהאוייבים שמסביב יהפכו לשכנים. כדי שאפשר יהיה לבנות מחדש את מערכת החינוך, לעצור את קרסת מערכת ההשכלה הגבוהה, להציל את מערכת המשפט, המשטרה, הכנסת והצבא".

הדברים עוררו כצפי סערה עזה בימין. בליכוד הגיבו כי: "דבריו הדוחים והגזעניים של יאיר גרבוז נגד ציבורים שלמים במדינת ישראל מציפים את השנאה העמוקה שטבועה בו ובחבריו מהשמאל שחושבים כמוהו, כלפי כל מי ששונה מהם. גרבוז וחבריו אינם בוחלים בשום אמצעים כדי להפיל את ממשלת הליכוד הלאומית בראשות נתניהו ולהמליך במקומה ממשלת שמאל של ויתורים ונסיגות בראשות ציפי ובוז׳י".

סגן השר אופיר אקוניס מהליכוד הגיב: "גרבוז חושף את פרצופו האמיתי של השמאל. זהו נאום הצ׳חצ׳חים 2. גרבוז חשף את פרצופו האמיתי של השמאל הישראלי: ההתנשאות, הזלזול באחר, ביטול כל דעה ועמדה אחרת שאינה תואמת את השקפותיהם המקדשות נסיגות וויתורים. תומכי הליכוד והימין כבר היו צ׳חצ׳חים וגם אספסוף ועכשיו אנחנו מנשקי הקמעות שהפכו לרוב. הוסרו המסיכות ונחשפה האמת הפנימית של אחד מסמלי השמאל הישראלי".

יו"ר תנועת 'יחד' אלי ישי הגיב: "אני מתקשה להאמין שהדברים נאמרו מאדם המצוי בהכרה מלאה. השמאל מבין שהוא הגיע לסיום דרכו והוא משתולל ללא הבחנה. כנגד דברי השנאה והשיטנה אנו מחייבים להרבות אהבה ואחווה. את התשובה לדברי ההבל ניתן בקלפי כשנפגין עוצמה ונגדיל את גוש הימין".

בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה אמר יו"ר מפלגת הבית היהודי: "אתמול נפל דבר בישראל - בעצרת בככר רבין של אלפי אנשי שמאל, עמד אומן שקוראים לו יאיר גבוז ואמר את הדברים שמנשקי הקמיעות, משתטחים על קברי קדושים, עובדי האלילים, מטרידים מיניים, אנסים, רוצחי ראש הממשלה רבין נעשה לרוב

"המילה 'קומץ' היא מדהימה. הקומץ הזה זה עמנואל מורנו סא"ל בסיירת מטכ"ל, שהיו לו תמונות של רבנים על הקיר, והוא נפל כחלל במלחמת לבנון השניה. רועי קליין ז"ל שבמלחמת לבנון השנייה וקרא בקריאה ה"פגאנית" לשיטתך - 'שמע ישראל, השם אלוקינו השם אחד'. אנשי עיירות הפיתוח, שקמים בשש בבוקר כדי להתפלל תפילת שחרית, ושמים תפילין. אנשים שאתם דרסתם במשך שנות דור. הקומץ הזה מאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. וכשרואה את הכותל המערבי הוא מתרגש.

"מה שיותר גרוע מדברי האיוולת של האינטלקטואל, הוא שבקהל עמדו אלפי אנשים ואף אחד לא אמר - "כולנו יהודים. כולנו אחים. מה אתה עושה למען השם? וגם ציפי לבני ובוז'י הרצוג שהכנס נעשה למענם - בוז'י לא פצה פה, ציפי לא מחתה. אז אני אומר לכם - ציפי, יאיר גרבוז ובוז'י - הקומץ הזה הוא רוב עם ישראל".

גם המחנה הציוני גינה את הדברים: "האירוע ודובריו לא אורגנו על ידינו ואנו מגנים אמירות הפוגעות בציבור בגין אמונתו".
כנסת בחירות שמאל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד