י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי 4 שנים: תם סכסוך העבודה במזרחי טפחות

שבוע שעבר חתמו הנהלת הבנק וועד עובדי החטיבה הטכנולוגית על הסרת כל העיצומים והסכמה בכל הנושאים השנויים במחלוקת

  • י"ח אדר התשע"ה
מזרחי טפחות. צילום: יעקב נחומי
מזרחי טפחות. צילום: יעקב נחומי

ארבע שנים לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בין ועד עובדי החטיבה הטכנולוגית במזרחי טפחות (לשעבר מחיש) להנהלת הבנק, הוא הסתיים. ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר, חתמו הנהלת הבנק והוועד על הסכם על סיום הסכסוך, והסרת כל העיצומים. החטיבה הטכנולוגית של הבנק כוללת 320 עובדים.

במסגרת ההסכם נקבע כי ציוד המחשוב של הבנק יעבור מהמתקן בת"א למתקן המאובטח בלוד כבר בשבוע הבא ביום הבחירות. לעומת זאת הרוב הגדול של העובדים יישאר לעבוד בת"א ויפעיל את הציוד מרחוק.

הצדדים גם הגיעו להסכמות על יתר הנושאים שהיו במחלוקת, כגון תוספות שכר בעבור שנים עברו, ונושא עובדי הקבלן. במסגרת ההסכמות בנושא עובדי הקבלן, נקבע מנגנון לקליטת עובדי הקבלן בחברה אל תוך הבנק בקצב מדורג, עד להגעה ליחס רצוי בין עובדי קבלן לעובדי בנק. נציין כי במזרחי טפחות עצמו אין עובדי קבלן, ורק בחטיבת הטכנולוגיות ישנם עובדים כאלה.

"הגענו לעידן חדש, בו נמצאים מנהלים חדשים, שרואים את טובת העובדים. זכינו לקבל מנכ"לית מצוינת לחטיבה, איילה חכים, שמתנהלת מולנו בצורה טובה ושקופה, וגם למנכ"ל הבנק אלדד פרשר מגיעה מילה טובה. אני מקווה שכעת עלינו על דרך המלך", אמר ל"גלובס" חנן חסן יו"ר ועד העובדים.

סכסוך העבודה הזה הוא אחד הסכסוכים הארוכים ביותר שהיו במערכת הבנקאית. הנזק המרכזי שנגרם למזרחי טפחות מהסכסוך היה תקיעת המעבר של ציוד המחשוב ללוד.

מזרחי טפחות השקיע משאבים רבים בבניית בניין חדש לזרוע המחשוב בלוד. מדובר במבנה משוכלל, שדרש השקעה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים. כמו כן, דרישות הרגולציה והאיומים הביטחוניים מחייבים את הימצאות מרכז המחשבים של כל הבנקים באתר ממוגן, על מנת להבטיח פעילות רציפה, במקרי חירום.

בין הוועד להנהלה היו יחסים קשים, שהביאו לכך שהסכסוך נמשך זמן רב. אלא שלפני כשנה וחצי חל מפנה ביחסים. ראשית, מונתה חכים לתפקיד מנכ"לית החטיבה, והיא הצליחה ליצור יחסי אמון עם הוועד. גם פרשר שמונה לתפקיד מנכ"ל הבנק לפני שנה וחצי שיפר את היחסים, וזאת לעומת היחסים הטעונים שהיה לועד עם המנכ"ל הקודם אלי יונס.

אלא שבזאת לא הסתיימו האתגרים של פרשר בתחום יחסי כוח אדם. פרשר אמור לגבש הסכם שכר חדש עם ועד העובדים של הבנק. כבר היום היחסים עם הוועד מתוחים, אך בשל ההתחייבות לשקט תעשייתי, עד סוף השנה לא צפוי סכסוך עבודה או עיצומים.
מזרחי שביתה שנים הסדר בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד