כ"ז ניסן התשפ"ה
25.04.2025
באג או מכוון?

הגולשים משתגעים: יוטיוב מציגה פרסומות באורך של 10 שעות

משתמשים המומים מדווחים על מודעות בלתי ניתנות לדילוג באורך של עד 10 שעות, בעוד יוטיוב טוענת שמדובר בטעות שנובעת משימוש בתוספים לא רשמיים

הגולשים משתגעים: יוטיוב מציגה פרסומות באורך של 10 שעות
יוטיוב צילום: freepik

תופעה חדשה ומטרידה צצה בפלטפורמת יוטיוב: באתר גאדג'טי פורסם כי משתמשים מדווחים על פרסומות שאורכן נמשך שעות שלמות, ללא אפשרות לדלג עליהן. הדיווחים, שהחלו לזרום בפורומים כמו רדיט, מתארים מודעות שנעות בין 58 דקות ל-10 שעות – חריגה דרמטית מההבטחה הרשמית של החברה לפרסומות קצרות של 15 עד 60 שניות בלבד. האם זהו צעד מכוון של יוטיוב להרתיע משתמשים מחוסמי פרסומות, או תקלה טכנית שיצאה משליטה?

הסיפור הזה מתחבר למאבק ארוך שנים של יוטיוב נגד משתמשים שמנסים לעקוף את הפרסומות באמצעות תוספים ופתרונות טכנולוגיים. החברה, שמקדמת את מנוי הפרימיום בתשלום כפתרון רשמי ללא פרסומות, לא מסתירה את כוונתה להקשות על מי שבוחר בדרכי עקיפה. לאחרונה, היא אף החריפה את המלחמה בתופעה של רכישת מנויים מוזלים דרך VPN, ובמקביל מתכננת להשיק גרסת "לייט" זולה יותר של השירות. אך התופעה החדשה נראית כחריגה גם מהסטנדרטים שלה עצמה.

בין הדיווחים הבולטים, משתמש בשם Standard-Slip6572 שיתף צילום מסך שבו נראית פרסומת של כמעט שלוש שעות שמופיעה לפני סרטון של 49 דקות. תמונת המסך חשפה פרט מסקרן: הכיתוב "מדלג על פרסומות" הופיע בחלק התחתון, מה שרומז על שימוש בתוסף חוסם פרסומות. משתמשים אחרים דיווחו על חוויות דומות, והעלו השערות שייתכן שיוטיוב בוחנת שיטה חדשה להעניש את מי שמפר את חוקי המשחק.

דובר גוגל, החברה האם של יוטיוב, הגיב לדיווחים בראיון לאתר Android Authority והבהיר: "הפרסומות הבלתי ניתנות לדילוג שלנו מוגבלות ל-15 שניות במובייל ו-60 שניות בטלוויזיה. סביר שהתופעה הזו היא תוצאה של תקלה שנגרמת משימוש בחוסמי פרסומות." עם זאת, המשתמשים שדיווחו על הבעיה לא אישרו או הכחישו במפורש שימוש בתוספים כאלה, מה שמותיר את השאלה פתוחה.

יוטיוב פרסומות
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}