כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בני תורה: לא מתנהל מו"מ עם אף מפלגה

לאחר גל השמועות הגובר על מגעים המתנהלים בין 'בני תורה' לש"ס או לחלקים באגודת ישראל - הבוקר בהפלס מבהירים היטב: אין ולא היה שום משא ומתן של הרגע האחרון • הדברים הובאו בכתבה המסקרת את העצרת באצטדיון 'ארנה' ביום ראשון הקרוב; "האירוע אמנם לא יעסוק במישרין ביום הבחירות, אך המסרים יבהירו היטב את עמדת הסיעה"

הגר"ש אוירבך בכנס בבנייני האומה
הגר"ש אוירבך בכנס בבנייני האומה

‏בעוד במערכת הפוליטית הפנים חרדית השמועות הרבות רוחשות וגועשות בשאלת תמיכת סיעת 'בני תורה' במי מהמפלגות, בסיעה עצמה מכחישים הבוקר (ב') בתוקף ואומרים - אין משא ומתן.

בעיתון הבית - 'הפלס' ‏נכתב הבוקר בכתבה המסקרת את הכינוס של המפלגה באצטדיון ארנה בירושלים שעתיד להיערך ביום ראשון הקרוב - "הועדה המכינה מסרה אתמול כי עיתוי האירוע בסמוך ליום הבחירות נעשה מתוך ההכרה שמדובר בתקופה שבה מתנהל בירור פומבי וציבורי בשורה של נושאים אקטואליים עקרוניים, ובימים כאלה האוזן כרויה לשמיעת והפנמת מסרים חיוניים שעל סדר היום.

"גם אם האירוע עצמו אינו עוסק במישרין בהתנהלות של יום הבחירות", הוסיפו שם, "המסרים הברורים והחד-משמעיים שיובעו בכינוס ההסטורי, יבהירו לציבור בני התורה את העמדה הנחרצת של רבותינו ולא יותירו כל ספק".

וכעת מגיעה ההכחשה, המובאת בצורה ברורה: "בתוך כך נמסר, כי בניגוד לגל שמועות-שוא המופצות ע"י גורמים אינטרסנטיים ומוצאות להם ביטוי בכלי התקשורת, לא מתנהל כל מו"מ עם מפלגות למיניהן.

"עמדת ציבור בני התורה ידועה וכבר הובעה בהזדמנויות שונות. כל מי שעיניו בראשו מבין שקיים פער כה עמוק ותהומי בין עמדתנו לבין התנהלות הסיעות החרדיות בנושאים שהם בציפור נפשנו, כך שלא נראה כי קיימת אפשרות כלשהי לקיים דיון רציני ובכובד ראש בתוך זמן קצר, ובוודאי שלא בשיחות בהולות ומאולצות של הרגע האחרון. זו התנהלות לא רצינית ולא מכובדת".

ב'הפלס' ממשיכים ומסבירים עוד כי "אנו מצויים במצב בלתי-נתפס, שבו חלקים משמעותיים בעסקונה החרדית מבהירים בגלוי כי כל המאבק בגזירת הגיוס אינו מעניינם ולא מעסיק את סדר יומם, אלא הוא כעול מיותר על צווארם. חלקם ממשיכים להצהיר זאת עד עצם היום הזה וחלקם יסכימו כל היותר להשמיע אמירות סמליות ובלתי מחייבות, מן השפה ולחוץ, לצורך תעמולת הבחירות".

גם ההתעלמות ממעצרם של סרבני ההתייצבות עומדת על סדר היום - "די אם נציין את התקדים החמור שהתחולל חודש האחרון, כאשר גופים פוליטיים התנהלו בצורה מגוחכת כאשר החליטו להתעלם במופגן ממאסרם של ארבעת אסירי עולם התורה, כמו גם מעצרת הרבבות שנערכה לכבודם עם שחרורם מהכלא הצבאי. כל זה מלמד שנקלענו למצב הזוי שבו שיקולים פוליטיים אינטרסנטיים גוברים על שאריות השפיות הציבורית, וזאת תוך התנערות מכל הנורמות האלמנטריות ומתחושות הלויאליות והערבות ההדדית שאפיינו את הציבור החרדי, וכפי שבאו לידי ביטוי, למשל, בעצרת ההמונית לכבודם של אסירי עמנואל".
הפלס בחירות בני תורה הרב אוירבך כנס ארנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד