י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בקשה נוספת: להאריך השעיית ראש העיר נצרת עילית

היועץ המשפטי לממשלה הגיש בקשה להארכת השעייתו של ראש העיר נצרת עלית, שמעון גפסו, עד למתן גזר דינו

גפסו, צילום פלאש 90
גפסו, צילום פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש לוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בקשה להארכה נוספת של השעיית ראש העיר נצרת עילית, מר שמעון גפסו, ושל המגבלות שהוטלו עליו בהחלטותיה הקודמות של הוועדה, וזאת עד למתן גזר הדין בעניינו.

כזכור, גפסו הורשע בראש חודש אדר בעבירה של לקיחת שוחד. שלב הטיעונים לעונש כבר נפתח אך טרם הסתיים. כזכור, ביום 5.3.14 הושעה מר גפסו לראשונה מתפקיד כראש העיר בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, וכן הוטלו מגבלות שונות על כהונתו, ונקבע כי אין מקום לאפשר לו לכהן בתקופת ההשעיה כסגן ראש עיר, כחבר ועדת ביקורת וכחבר דירקטוריון בחברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. בהמשך הוארכה תקופת השעייתו פעמיים נוספות ואף הוספה מגבלה הנוגעת לכהונתו כחבר בוועדות לתכנון ובנייה.

כאמור בהחלטת הוועדה השלישית, ביום כ"ו אדר צפויה להסתיים תקופת ההשעיה הנוכחית של מר גפסו, ולפיכך הוגשה הבקשה הנוכחית להארכתה.

בבקשה נאמר, כי מסקירת הוראות חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) נובעת המסקנה המשפטית, כי במקרה בו ראש הרשות הורשע אך טרם נגזר דינו – אין מנוס מפנייה נוספת לוועדה על מנת שתאריך את תקופת ההשעיה עד למתן גזר הדין, אז יוכרע האם יש קלון בעבירה בה הורשע. המשך השעייתו מתבקשת מעקרון טוהר המידות ושלטון החוק, כפי שעולה מהנמקתו המפורטת של בג"ץ, וכן מהחלטותיה הקודמות של הוועדה.
השעיה גפסו גזר דין נצרת ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד