כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סקירת שוק: הדולר לא מתכוון לעצור

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם הסקירה היומית משווקי המט"ח, המדדים ומחירי הסחורות • ויש גם גרפים

סקירת שוק: הדולר לא מתכוון לעצור

סקירת שוק
גם רמת התמיכה הפסיכולוגית של היורו \ דולר ב 1.1000 לא עמדה בלחץ המוכרים. ככה זה, כשכל הסוחרים תולים תקוותיהם בדולר בשביל השגת תשואה, ולא נראה שיש משהו שיעצור את הדולר בזמן הקרוב.

לדברי בנק נורדיאה הסקנדינבי, הריבית בארה"ב תעלה בחודש ספטמבר. אחרים מצפים לראות את ההעלאה כבר בחודש יוני. בכל מקרה, רוב הסוחרים מסכימים, כי הריבית בארה"ב תעלה השנה. מבין הכלכלות המפותחות הגדולות האחרות, רק בבריטניה יש סיכוי להעלאה השנה. שאר הבנקים המרכזיים האחרים צפויים להשאיר את הריביות שלהם ללא שינוי השנה, או אף להוריד אותן.

באירופה, תחמושת הריבית של הבנק המרכזי כמעט נגמרה. לכן, הבנק המרכזי של אירופה הולך להתחיל תכנית ענקית של הרחבה כמותית (QE) כבר השבוע. למרות שהתכנית כבר מתומחרת בשוק, ה-EUR / USD ממשיך לצלול. אתמול הצמד ניפץ, כאמור, את התמיכה של רמת 1.10 בלי יותר מדי מאמץ. האסטרטגים אומרים, כי רמת 1.08 היא רמת התמיכה הבאה שהצמד יבחן, אם הוא ישאר מתחת ל 1.10.

גרף ה-EUR / USD:


אם מותחים קו תמיכה בגרף המקביל לקו ההתנגדות, מקבלים רושם שרמת 1.0900 עשויה להפוך לתמיכה לזמן מה. אם תרחיש זה יתממש, קו ההתנגדות יכול להדוף את השוורים כבר ברמת 1.10, אם הצמד ינסה להיתאושש. במקרה זה, רמת 1.10 תהפוך התנגדות לאחר ששימשה כתמיכה. יהיה זה סימן שלילי מאוד לצמד, אם הוא ינסה לפרוץ בעתיד את רמת ה-1.10 מלמטה, ולא יצליח.

שימו לב, שהיורו \ דולר התרסק, אפילו שביום חמישי מריו דראגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי, שידרג את תחזית הצמיחה של האיחוד האירופי הן השנה והן בשנה הבאה. דראגי הוסיף, כי יתכן, שתכנית ה-QE תימשך מעבר למתוכנן. זו יכולה להיות הסיבה לנפילה.

תכנית ה-QE של הבנק המרכזי של אירופה תרמה מאוד למגמה החיובית של מדד ה-DAX 30 הגרמני, בדיוק כמו שתכנית ה-QE של הפדרל רזרב "הטיסה" בעבר את מדדי ארה"ב. ראו שנים 2009-2013 כדי להיווכח בכך.

עם זאת, תבנית היתד העולה בגרף מצביעה על פוטנציאל לתיקון במדד. אנו נעקוב אחר קו התמיכה כדי לאשר את תחילת התיקון. אם קו התמיכה ייפרץ, רמת 11,200 צפויה להפוך לתמיכה החדשה.
גרף ה-DAX30:

אירועי שוק
תוצר מקומי גולמי (JPY)
@ 1:50 09/03/2015
הצמיחה במשק היא פרמטר חשוב מאוד. אם היא גבוהה, המטבע מתחזק. לפיכך, אם הנתון יכה את הצפי, ה-JPY עשוי לעלות. אחרת, ה-JPY אמור ליפול.

התחלות בנייה (CAD)
@ 14:15 09/03/2015
מספר הבתים שהתחילו לבנות בקנדה בחודש שעבר. שוק הנדל"ן מניע כלכלה בצורה חזקה מאוד. לכן, אם המספר יצא גבוה מהצפוי, ה-CAD עשוי לעלות. אחרת, ה-CAD עלול ליפול.

הנכס החם

הטווח העולה של ה GBP / USD נפרץ. לאחר הפריצה, קו התמיכה של הצמד הפך לקו התנגדות. ניתן לראות, כי רמת 1.5460 היא המקום בו הקו נפרץ והפך להתנגדות. כלומר, כעת זאת רמת התנגדות משמעותית. זאת, כי הפיכת קו תמיכה לקו התנגדות היא סימן שלילי משמעותי. הדבר למעשה מרמז על שינוי במגמה. 1.5100 היא התמיכה הבאה של הצמד. 1.5225 היא ההתנגדות בטווח הקצר.

ניתוח סחורות
זהב
רמת 1,192$ הפכה לתמיכה למתכת היקרה. קו ההתנגדות נמצא כעת ליד 1,212$. 1,220$ יכולה להפוך להתנגדות, אם קו ההתנגדות שמתחנו בגרף ייפרץ. אם התמיכה ב-1,192$ תיפרץ ראשונה, 1,182$ היא רמת התמיכה הבאה.

קישורים:
להרשמה לקורס מקצועי - לחץ כאן
סחורות שוק בורסה מדדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד