כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

נעצר מקורב למוחמד דף: האם הסגיר את מיקומו?

נעצר מוחמד רשיד שיטאווי מקורבו של מוחמד דף, בחשד שהסגיר לישראל את מיקומו במהלך מבצע 'צוק איתן'

מוחמד דף. צילום: ויקיפדיה
מוחמד דף. צילום: ויקיפדיה

טרם הוברר ב-100% האם מוחמד דף חוסל, היום (ב'), הודיע החמאס כי נעצר מוחמד רשיד שיטאווי בחשד שהסגיר לישראל את מיקומו במהלך מבצע 'צוק איתן'.

במהלך היממה האחרונה, עצרו מנגנוני הביטחון הרשות הפלסטינית 40 אנשי חמאס, בהם אסירים משוחררים, אנשי אקדמיה וסטודנטים, במבצע מתוזמן שהתנהל בערים שונות בגדה המערבית. זאת כחלק ממבצע מעצרים שמתנהל בחודשים האחרונים.

על פי פרסומים של החמאס, בין העצורים, בכיר בארגון, מוחמד רשיד שיטאווי, שהיה מקורב מאוד למפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, שחיל האוויר הפציץ את הבית בו שהה לפני חצי שנה במהלך מבצע 'צוק איתן'.



הדיווחים על סיבת מעצרו שנויים במחלוקת. בזרוע הצבאית של הארגון טוענים כי הסתבך במכירת טילים ואמל"ח לג'יהאד האסלאמי.

אולם בחמאס טוענים כי לאחר שהתבקש ע"י מוחמד דף להעביר את בני משפחתו לביתו של אחמד יאסין דאלו בשכונת שיח' רדואן בעיר עזה, צלצל הבכיר לשב"כ, וסיפק להם את מיקומו המדוייק - וחיל האוויר הנחית על הבית מספר פצצות במשקל טון כל אחת. בתקיפה נהרגה אשתו של דף, ווידאד בת ה-28, ובנו עלי בן השבעה חודשים. בתקיפה נהרג גבר נוסף שזהותו טרם פורסמה, וייתכן שמדובר בדף עצמו.

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, טוען כי ראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף, כלל לא היה בבית בעת הניסיון לחיסולו. אבו זוהרי אמר את הדברים בערוץ הטלוויזיה של חמאס "אל אקצא".
מוחמד דף חמאס מוחמד ראשיד ארגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד