י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פעם הוא היה 'הרכב המכוער ביותר', והיום?

פעם הוא כונה 'הרכב המכוער ביותר', היום הוא קיבל צורה חדשה ומעודנת • לוי ריבלין חונך מדור עם סאנג-יונג רודיוס

פעם הוא היה 'הרכב המכוער ביותר', והיום?

פעם קראו לה "המכונית המכוערת ביותר בעולם". היום המציאות השתנתה והיא קיבלה צורה חדשה ומעודנת, אך למרות זאת היא מוצר ייחודי בנוף שתמיד תמשוך תשומת לב. תתפעלו ממנה או תצחקו עליה, מה שבטוח - לא תוכלו להתעלם.

סאנג-יונג רודיוס נכנסה לחיינו לפני עשור. כולם דיברו עליה, רובם צחקו ואחרים צחקו על כל השאר כשרכשו אותה, אך למרות ההספדים שהיו מנת חלקה בתחילה היא כאן ונלחמת כאריה על מקומה בשוק.

סאנג-יונג יצאה עם השנים עם כמה כלי רכב נוספים, כל אחד מעולה בתחומו, אך אנו נמשיך להתמקד בכתבה זו במיני ואן רודיוס – נושא הדגל של החברה.


שוק המיני ואן
לרודיוס כמעט ואין מתחרים בקטגוריה, שכן אין מדובר במיני ואן 'רגיל' דוגמת המאזדה 5 ודומיה אלא במיני ואן גדול ומרווח בהרבה. טויוטה סיאנה יכולה להיחשב כמתחרה, אם לא מבחינת ביצועים, לפחות מבחינת הגודל אך היות והיא מגיעה בייבוא אישי וביבוא מקביל, לא נתמקד בה. מי שכן יכולה להיחשב כמתחרה ישירה היא סיאט אלהמברה.

בכלל, חשוב לציין, הסגמנט של רכבי המיני ואן בארץ, הוא מהחלשים בענף הרכב. לבני הציבור החרדי אין כסף לקנות מיני ואן ורק מי שממש חייב והפרוטה קצת מצויה בכיסו יכול להרשות לעצמו את התענוג. בציבור הכללי כניסת של הג'יפים והג'יפונים נגסו היטב בפלח הקטנטן יחסית של המיני-ואן וסיפקו רכבים עם מקום נרחב ובאגז' גדול וכניסתם של הסטיישנים לארץ נטלה גם כן חלק מהשוק הזה. אבל בכל זאת, מדובר בסגמנט חשוב מאוד והכרחי, בפרט בציבור אנ"ש.


קרב איתנים
אם נעמיד ראש בראש את הרודיוס מול האלהמברה הרי שיש כאן קרב איתנים.

בסיאט התעקשו להעניק למכונית שלהם אבזור רב כדי להתחרות גם באמריקניות, מה שבא לידי ביטוי במושבים מעור. בסאנג יונג השקיעו בכך הרבה פחות והסתפקו בריפוד רגיל, אך זה לא אומר שהמושבים של הרודיוס לא נוחים ומרווחים.

האבזור העולה של סיאט מול סאנג יונג בא לידי ביטוי גם ברשימה ארוכה הכוללת דלתות הזזה חשמליות הנפתחות באמצעות השלט ומערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס. רק חבל שבגרסת הבסיס של הסאנג-יונג לא דאגו להשקיע עוד כמה שקלים כדי להקנות להם חבל מהאבזור הזה - כמו למשל מצלמת רוורס – בגרסת הבסיס. מצלמת הרוורס ממש חסרה כאן וגורמת לכל רוורס להפוך למלחיץ. החלון האחורי קטן וגם הוא מוסיף קושי בביצוע רוורס.

ואם הזכרנו את האבזור הפנימי, המראה של הרודיוס מבפנים, לפחות בתא הנהג, קצת מאכזב למרבה הצער. למרות שההגה שלו מאובזר ביותר לחצנים מאשר זה של האלהמברה, הוא - מידי פלסטי ופשוט. בסיאט אף הגדילו לעשות ואף הפכו את הרכב לחכם בעוד כמה פריטים קטנים וציידו אותו גם בכסאות מחוממות בתא הנהג – אלו לא מצרכי חובה אך מדובר במחווה נחמדה שמעניקה ערך ומראה יוקרתיים.

לגבי המראה החיצוני, לעומת זאת, אין ספק שהרודיוס מרשימה בהרבה. יש לה נוכחות בולטת מאוד והיא נראית כלי שכל אחד ירצה להתכבד בו. עם כל הכבוד, האלהמברה נראית מצועצעת לידה, אין בכלל ספק בזה. בוויכוח על מראה החדש של הרודיוס, אני מצודד באלו הטוענים שמדובר ברכב 'יציאתי' ולא שגרתי, אך מכובד ומרשים.


בית על גלגלים
אבל האמת שאם נתחיל להשוות כל דבר שיש לנו מול הדשא הירוק שיש לשכן, לא נגיע רחוק.

הרודיוס מצד עצמה היא ללא ספק מכונית מצוינת ויוצאת מן הכלל שמקבלת כאן במדור ציון גבוה.
כדרכנו לא נדבר על מספרים ומושגים בלועזי"ת אלא על נתונים יבשים. אז אמנם יש לה מראה מעט פלסטי ופשוט, אבל מנוע ה-2.0 ליטר מבית מרצדס עושה את העבודה כמו שצריך. באופן אישי, אחרי שהתרשמתי ממנה מאוד מבחוץ, נכנסתי פנימה וקצת התאכזבתי, אבל כשהרגל שלי נגעה בדוושה והרגשתי את 155 כוחות הסוס שלה שועטים קדימה מבלי להתאמץ הבנתי שוב את הכלל "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". וכאמור יש הרבה.

מי שרוצה להרגיש חווית נסיעה בטנק מומלץ לו ש'יעשה סיבוב' על הרודיוס. השעטה קדימה וההרגשה המדהימה של המנוע רב העוצמה המותקן ברודיוס מעניקים חווית נהיגה. לצורך הנסיעה עליתי אתה לירושלים, והצורה החלקה בה היא "לוקחת" את הקסטל מעוררת השתאות. ההגה גדול וגמיש יחסית, בדיוק כפי שצריך והרודיוס נוסעת היטב על הכביש. היא יציבה מאוד ולוקחת סיבובים היטב. אין אפס, הרגשת הנהיגה נפלאה.

אבל העיקר ברודיוס, וזה מה שחשוב למשפחה החרדית – החלל העצום והמרווח. אם תחושת הנהיגה דומה לתחושת נהיגה בטנק הרי שחלל הרכב מזכיר חלל של חדר רחב ידיים. בעוד שבסיאט, אם תקפלו את חמשת המושבים האחוריים, תקבלו מרווח באגז' של 2,300 ליטר ברודיוס באותו מצב, תקבלו באגז' עצום המכיל... 3,240 ליטר! גם אם תחליטו להשאיר את המושבים פתוחים במקומם, עדיין קוטרו העצום של הבאגז' הוא אדיר. גם הגובה של הרודיוס, 17 ס"מ יותר מהאלהמברה מקנה יתרון עצום ואפשרות לטייל פשוטו כמשמעו בחלל הרכב.

מנוע הדיזל של המכונית מהווה נקודת משקל חשובה גם כן בבחירת הרכב המתאים. בחלוקת ממוצע הליטרים לפי קילומטרים, "יצא לי" ליטר ל- 10.8 קילומטר, שזה נאה בהחלט. הרודיוס מאובזרת גם בתאי אחסון ענקיים בין מושב הנהג לזה שלידו, מה שמוסיף לתחושת הבית שהיא מקנה.

לסיכום, למרות שלא מדובר ברכב מודרני ומפואר, הרודיוס היא מכונית גדולה, מרשימה, חסכונית, עוצמתית וחזקה. 209 אלף השקלים שדורשים עבורה הם לא מעט, אך מי שהתברך בכך שהפרוטה מצויה בכיסו יוכל להתברך ברכב ששווה כל שקל שמושקע בו.
רכב חדשות טויוטה מרצדס סקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד