י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המצאת השעה: אפל השיקה את השעון החכם

מנכ"ל אפל טים קוק: "מדובר במוצר מהפכני שמאפשר לתקשר עם אנשים" • האפל וואץ' מאפשר גם לשלם ב-Pay ולשלוט במוזיקה

צילום: אפל
צילום: אפל

חברת אפל חשפה היום (ב') בערב פרטים נוספים על השעון החכם הראשון שלה - אפל Watch. המידע החשוב ביותר שחשף טים קוק, מנכ"ל אפל הוא מועד השקה ומחירים. האפל וואץ' מגיע במספר צבעים, כמו שחור, כחול, זהוב, ורוד ולבן. השעון עשוי מחומרי אלומיניום (חומר קשיח וקל משקל).

המחיר ינוע בין 350 עד 400 דולר לגרסאות הספורט כאשר המחיר עבור גרסאות עם רצועת המתכת האל חלד ינוע בין 550 עד 1,100 דולר. בגרסת הזהב של השעון (במהדורה מוגבלת), המחיר יתחיל ב-10 אלף דולר. הזמנה מוקדמת לכל השעונים תחל ב-10 לאפריל והוא יתחיל להימכר ב-24 לאפריל, באנגליה, ארה"ב, יפן, הונג קונג, גרמניה, צרפת וסין.

"האפל וואץ' הוא המוצר הכי אישי שבנינו. זה לא מוצר שרק הולך איתך, זה מוצר שנמצא עליך", אומר קוק. "מדובר במוצר מהפכני שמאפשר לתקשר עם אנשים וגם לשימוש בפעילויות ספורט". קוק חשף שהשעון יאפשר גם ביצוע שיחות ישירות ממנו. "אני רוצה לעשות שיחות משעון כבר מגיל 5", אמר קוק בחיוך. קבלת שיחות בשעון לא דורשת קרבה של מטרים בודדים מהאיפון (באמצעות טכנולוגיית בלוטות'). האפל וואץ' כולל גם חיבור WiFi, המאפשר לנהל את השיחות בכל מקום בבית.

השעון מאפשר להחליף תצוגות שעון ולהוסיף מידע הנחוץ למשתמש, כמו שעה בארץ אחרת, מידע על מניה וחיווי על הפגישה הבאה. מעבר לזה, ניתן בקלות לקבל מידע על מזג האוויר או על הדופק. השעון גם מאפשר לקרוא ממנו מיילים שלמים.

בתחום הספורט, השעון מעדכן אם המשתמש יושב יותר מדי זמן. בתחילת השבוע השעון מעדכן על מצב פעילויות הספורט באותו שבוע ונותן הצעות לשיפור הבריאות. מעבר לזה, יש בשעון גם אפליקציות ריצה.

האפל וואץ', מאפשר לשלוט במוזיקה מהאייפון, לשלם באמצעות שירות התשלומים Pay, לתפעל את העוזרת הקולית סירי ולקבל התראות המופיעות בסמארטפון. אפל הציגה אפליקציות צד שלישי שיעבדו עם השעון, כמו הרשת החברתית לתמונות - אינסטגרם, אובר, המאפשרת להזמין מונית ישירות מהשעון. אפליקציה של מלון W המציגה פרטי הזמנה למלון, כאשר מתקרבים פיזית למלון. בנוסף השעון מאפשר לוותר על הצ'ק אין הפיזי, כאשר הכרטיס כניסה לחדר הוא השעון, באמצעותו נוגעים בידית של הדלת. אפליקציה של שאזם תאפשר לזהות שירים ישירות מהשעון.

אפל הוסיפה יכולת לתקשר בין שני אנשים שמחזיקים את השעון על ידי ציור עם האצבע על המסך. למשל, סימן של לב או ציור של אוכל בשביל לסמן שרוצים לצאת לצהריים. האפל וואץ' מאפשר לקבל התראות משירותי צד שלישי כמו חיווי על הודעה מפייסבוק. יש גם אופציה לשליטה בסטרימר - אפל TV או חיווי של עדשת המצלמה.

לדברי קוק, הסוללה של השעון תחזיק 18 שעות, כאשר ניתן להטעין אותו באמצעות מטען מגנטי, המאפשר פשוט להניח את השעון עליו.

מתרחבים בסין
בתחילת מסיבת העיתונאים סיפר קוק, אפל פתחה 21 חנויות בסין, כאשר 6 מהם בשבועות האחרונים. קוק סיפר שאפל כבר מחזיקה 453 חנויות בעולם, כאשר ברבעון האחרון ביקרו בהם 120 מיליון אנשים.

קוק גם עדכן שהסטרימר של החברה - אפל TV, יקבל את שירות הסרטים ותוכניות הטלוויזיה של ערוץ HBO (למשל, משחקי הכס). בנוסף לשירותים קיימים כמו הולו פלוס, דיסני, נטפליקס ושואו טיים. שירות HBO Now יעלה 15 דולר לחודש והוא יחל לפעול בחודש אפריל בארה"ב. אפל TV נמכר עד היום ב-100 דולר, קוק הודיע שהמחיר יורד ל-70 דולר. עד היום אפל מכרה 25 מיליון סטרימרים.

קוק הודיע שעד היום נמכרו 700 מיליון מכשירי אייפון בעולם. "האייפון הוא הסמארטפון הנמכר בעולם". קוק גם עידכן על שירות התשלומים של החברה - Pay. בעת ההשקה היו בארה"ב 220 אלף נקודות מכירה תומכות Pay. היום כבר מדובר ב-700 אלף נקודות מכירה. בקרוב גם יצטרפו מכונות שתייה אוטומטיות של קוקה קולה.

עוד עדכון של קוק קשור למערכת ההפעלה למערכות מדיה לרכב של אפל - CarPlay. לדברי קוק, כל יצרנית רכב גדולה התחייבה להשיק את הרכבים שלה עם CarPlay.

מקבוק חדש
אפל הכריזה על מקבוק חדש. "אנחנו מספקים את החוויה הכי טובה ללקוחות שלנו עם המק. בשנה האחרונה תעשיית הלפטופים ירדה ב-2% והמקבוקים עלו ב-21%", אומר קוק. "ההגדרה של ניידות השתנתה בשנים האחרונות בגלל האייפדים והאייפונים. בעקבות כך החלטנו להמציא מחדש את הלפטופים". העובי של המקבוק החדש הוא דק יותר ב-24% מהדגם הקודם.

הלפטופ כולו ממתכת ומגיע בצבעים זהב, כסוף ושחור. הכפתורים במקלדת שופרו והם נוחים יותר וניתן לדייק איתם עוד יותר בזמן ההקלדה. כל כפתור מגיע עם תאורת LED נפרדת. המסך 12 אינץ' בטכנולוגיית רטינה של החברה וברזולוציה גבוהה של 2304 על 1440 פיקסלים. הלפטופ מגיע ללא מאוורר פנימי, כך שהוא אמור להציע עבודה שקטה. מעבד אינטל core M במהירות 1.3 ג'יגה הרץ. המקבוק שוקל פחות מק"ג בודד. למכשיר יש יציאה אחת בודדת שמשמשת לטעינה וגם לחיבור USB וגם VGA ו-HDMI באמצעות מתאמים. מדובר בחיבור USB-C.

הלפטופ גם כולל תקשורת אלחוטית מסוג בלוטות' 4.0 ו-WiFi 802.11ac. באפל מציינים שמדובר בלפטופ הכי חסכוני באנרגיה. הסוללה אמורה להחזיק 9 עד 10 שעות. המקבוק 12 אינץ' כולל 8 ג'יגה זיכרון ו-256 ג'יגה זיכרון ב-1,300 דולר. הוא מתוכנן לצאת ב-10 לאפריל.
שעון אפל אלחוטי תקשורת מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד