י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בן דהאן: גרבוז גם נגד קברי חללים?

בן דהאן נגד דברי יאיר גרבוז: "האם מי שפוקד קברי חיילים גם נקרא 'קומץ מנשקי קברים'?"

צילום פלאש90
צילום פלאש90

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן התייחס הערב (ב'), לדברי סובול וגרבוז נגד הימין: "לצערי הרב קמים אנשים שמנותקים מהמורשת היהודית ורואים בכך שצריך להקיא את אותה מורשת. ולא מבינים איך מסורת שהייתה צריכה לעבור מן העולם עדין חיה ונושמת.

"תפילה בקבר ונישוק מזוזה בלתי מובן רק לאנשים שמנותקים ממסורת ישראל והתרבות היהודית וכמובן מתורה ומצוות. אבל קברי צדיקים זה לא רק הצדיקים שאנחנו מכירים. למשל הרב שלמה זלמן אויערבך השיב כשנשאל על אלו קברי צדיקים הוא מתפלל, הוא הולך להר הרצל לקברי החיילים שמסרו נפשם על קדושת ה'. האם מי שפוקד חיילים גם נקרא "קומץ מנשקי קברים"?

"האמירות המתנשאות והגזעניות של גרבוז כלפי ציבור גדול בישראל מביאות אותי למסקנה שמערכת החינוך, כדבריו, באמת צריכה להשתנות: מערכת החינוך צריכה ללמד יותר חיבור למסורת ישראל, שלא יהיו ילדים שלא יודעים להגיד את הפסוק "שמע ישראל". ובודאי שלא יבוזו לקדושה.

"יאיר ויהושע, אדם גדול נמדד בכך שגם יודע להודות בטעותו. אני קורא ליאיר גרבוז: חזור בך! אנחנו, בבית היהודי, נמשיך לנהוג על פי אמרתו של הרב קוק: אם ביהמ"ק השני נחרב בגלל שנאת חינם, אנחנו נוסיף ונגדיל אהבת חינם. כי זו התשובה האמיתית".
בן דבאן גרבוז הסתה קברים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד