י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הרבנית בר שלום: "אבא לא אהב את דרך הימין"

עוד בדבריה במסגרת כנס של יוזמת ז'נבה: "אם יהיה מהלך מדיני בממשלה הבאה, ש"ס, דרעי והח"כים ידחפו בכל הכח"

צלם: קובי הר צבי
צלם: קובי הר צבי

הרבנית עדינה בר שלום, כלת פרס ישראל ובתו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, השתתפה אמש (שני) במפגש שקיימה יוזמת ז'נבה במשרדיה בתל אביב ל–30 פעילים פוליטיים ממפלגות שונות, בהן ליכוד, עבודה והמפלגות החרדיות. המפגש התקיים כחלק מהקורס למנהיגות מדינית של יוזמת ז'נבה לפעילי המפלגות. בר שלום התייחסה לנושא המדיני, למערכת הבחירות ולסוגיית ערבי ישראל.

בין היתר אמרה: "אני מפחדת מההשלכות שיהיו לממשלת ימין קיצונית. אנחנו לא רוצים מדינה דו לאומית. אם נמשיך במצב הקיים – לשם נגיע. הרבה דם נשפך פה ומדי כמה שנים יש עוד מלחמה. החלופה היחידה היא שתי מדינות לשני עמים. ככל שעובר הזמן נגיע להסכם גרוע יותר.

"הצטרפתי ליוזמת ז'נבה אחרי שאבא שלי נתן את ברכתו. אם יהיה מהלך מדיני בממשלה הבאה, ש"ס, דרעי והח"כים ידחפו בכל הכח. הם הלכו עם אבא בעניין הזה. היחידי שלא הלך בדרכו של אבא הוא אלי ישי. אבא אהב את אלי ישי, אך לא אהב את דרך הימין. ישי חבר לאלו שעולים להר הבית, דבר שאבא אסר לחלוטין. אלו שעולים להר הבית גורמים לשפיכות דמים.

"משום מה שכחנו שאנחנו גרים במדינה שחיים בה גם ערבים וקיפחנו את הזכויות שלהם. אין להם שמות של רחובות, החיים שלהם נראים נורא. זה משריש בתוכם את השנאה. במקום שהם ישמשו גשר לפלסטינים, הם נמצאים במקום שהם לא יודעים איך לבחור. אילו מדינת ישראל הייתה יודעת לעגן את זכויותיהם כמו שצריך, לא היינו בבעיה כזו".
בר שלום דרעי מדינה ימין פרס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד