כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כדי לשמור על הזהות - יש להתרחק מהשמאל • טור

מתי הורביץ מתפלא כיצד החרדים נופלים שוב ושוב במלכודת הדבש של אנשי השמאל, תמורת פיתויים כספיים ואחרים

כדי לשמור על הזהות - יש להתרחק מהשמאל • טור


לפעמים הלב מתפלץ לגלות עד כמה קל לפתות חרדים. "אנחנו בעד מסורת ישראל", "ניתן לכם תקציבים", "נחזיר את קצבאות הילדים", ו… הופ. החרדי מוכר את תורתו ואמונתו ומוכן להמליץ על נציג השמאל לראשות ממשלה.

צריך להפנים שהברית שלנו נגד השמאל היא עמוקה עמוקה, כל מה שהשמאל מייצג אנחנו נגדו. מה גורם לבוז'י להצהיר שהוא "מחוייב לחלוטין לזכויות הקהילה הגאה"? (הארץ, 22.02.2015) ומה גורם לו להחזיר את קצבאות הילדים? האם יש קשר בין השניים? כן. קשר עמוק.

קודם כל הבה ניזכר קצת בגלגולי "המחנה הציוני". המחנה הזה שינה את שמו כמה פעמים. כי בעל פעם שתרמיתו מתגלית הוא משנה את פניו לאמר "כשר אני", אבל לפני כן הוא היה "העבודה" - מי כאן מקדש את "העבודה"?! לא אברכי כולל, ואפילו לא החרדים העובדים - ששמם ניתן להם מבחוץ, כי אין מה להתגאות בעבודה.

מי שמתגאה ב"עבודה" אלו הפועלים הקומוניסטים, שלפני "העבודה" קראו להם מפא"י - "מפלגת פועלי ארץ ישראל". ושיטתם היא השיטה הקומוניסטית של "מחיקת זהות" - זו השיטה מתחילתה ועד סופה, למחוק את האנשים להפוך את כולם למעמד הפועלים שעמלים מבוקר עד ערב בלי זמן לחשוב ובלי זמן לרוחניות - בדיוק כמו במצרים "ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ומעבודה קשה". "העבודה".

מחיקת זהות נעשית בכמה היבטים ובמגוון תחומים: דת, מעמד, עם, מגדר, כלכלה ועוד. ברגע שהזהות מחוקה - הבריונים יכולים לשלוט כרצונם, וזה מה שעשו הקומוניסטים לעם הרוסי. אם יש טענות נגד הכסף של הטייקונים - למה צריך להגיע לכפירה ולאיסור על היהודים לקיים את דתם? מה הקשר בין הדברים? למה הקומניסטים הגיעו לאסור את הדת?

משום שקומוניזם ביסודו הוא להשטיח את האנשים בסגנון סדום - כולם צריכים להיות באותו גובה ובאותה עניות - הרי אי אפשר שכולם יהיו עשירים, כי אין מספיק כסף, ולכן השלטון לוקח את כל הכסף אליו ומרגיע את האנשים ש"סוף סוף העם שולט על הכסף". בהפוך על הפוך - הם גם מתנגדים שיהודים ישמרו תורה ומצוות - כי "הדת היא כלי להרגיע את ההמונים".

וכך הקומוניזם מחק את הדת, מחק את המעמדות, מחק את הכסף. מה עכשיו? כעת אפשר למחוק גם את הזהות, אין הבדל בין גברים לנשים, כולם אותו דבר עם אותו תפקיד, אז למה שגבר לא ינשא עם גבר? זה הרי אותו דבר, לא?! ולמה שלא תהיה כאן "מדינת כל אזרחיה" - הרי כולנו אותו דבר?!
אותם יהודים שהרוסים מחקו להם את הזהות - הגיעו לארץ והשתלטו בכח על מוקדי השלטון (הסזון, אלטנלה ועוד) וכך הם הקימו את הקיבוצים שימשיכו את מחיקת הזהות: ניתקו את הילדים מהוריהם, העבירו דור שלם על דתו, ובהמשך השתמשו בצה"ל כ"כור היתוך" - מחיקת זהות כבר אמרנו?!

אלו הם אנשי מפא"י, אלו הם אנשי "העבודה" ואלו הם אנשי "המחנה הציוני". אותם אנשים, אותה אג'נדה. אפילו את שמם הם מוכנים למחוק כשמדובר בחנופה למגזר הערבי - שם הם מופיעים תחת השם "מפלגת העבודה לשלום ולשוויון" - שזה שמם האמיתי:

העבודה - מחיקת הערכים והרוחניות. אם אתה לא עובד אתה עלוקה. רק אנשי "רוח" שעוזרים לחזק את מחיקת הזהות - רק להם מותר להתעלק על תקציבי מדינה בלי לייצר דבר.

שלום - מחיקת הזהות היהודית. מאחורי "רדיפת השלום" עומד הרצון העיקרי להיות חלק ממשפחת העמים. לשם זה יאיימו עלינו תמיד ש"העולם ישים אותנו בבידוד" "העולם יחרים אותנו", וכשהעולם לא מחרים - אזי הם עצמם מחרימים.

שוויון - מחיקת כל הזהויות כולן. אין יהודי, אין ערבי, אין עשיר ואין עני, אין גבר ואין אשה, כולם שווים. אבל כשכולם שווים - כולם סובלים.

אם היה ניתן ליצור מציאות שכולם שווים במעלה, כולם שווים בעושר, כולם שווים בכוח - זה הרי חזון הנביאים ממש. אבל בעולם שלנו, זה לא עובד ככה.

שוויון בכסף מביא את כולם להיות עניים, כי אי אפשר שכולם יהיו עשירים. התוצאה? אם יש הטבה שעיקר הנהנים הם חרדים - צריך לבטל אותה - במקום לתת הטבה דומה לחילונים.

שוויון בין גברים לנשים - כופה על הנשים להפסיק ללדת, ולשבור עצמות בקרב. מילא נשים שלא רוצות ללדת - זו זכותן, אבל הלחץ הציבורי מרים גבה מול אשה שדווקא כן רצתה להביא הרבה ילדים, ויש לה גם כסף לכלכל אותם - "מה? כל כך הרבה ילדים?". מה קרה? היא רוצה ילדים, אוהבת לבשל, יש להם כסף ומימון. למה לא? ואילו הגברים הופכים לנשיים בקרב, התוצאה? טרור גובר והולך בלי יכולת לחסל את הרוצחים.

קל להבין אם כן שהמחויבות של בוז'י לקהילה הגאה נובעת מהרצון לאפשר מחיקה, אין אב ואין אם, כולם אותו דבר. גם לילד אין זהות, שני גברים אינם יכולים להביא ילדים, ולכן הם שוכרים אשה שתלד ילד שלא יחיה בחיק אמו הביולוגית, מחיקת זהות.

הרצון להביא קצבות ילדים נובעת מאותו מקום! "היו סמוכים על שולחן המדינה". אם אתם בני חסות של המדינה הסוציאליסטית - אם כן "המדינה" צריכה "לדאוג" גם לחינוך הילדים, מה ילמדו בבתי הספר וכיצד ימחקו לילדי ישראל את הזהות היהודית (ומי לא יקבל תקציב? רמז: אתם, החרדים), "המדינה" צריכה לדאוג לרשות השידור - שימחק לבוגרי ישראל את הזהות היהודית, וכן הלאה.

ועכשיו אני מנסה להבין איך, איך חברי כנסת חרדים מסוגלים להציע חיבור לשמאל?.

הכותב שותף ופעיל במיזמים חברתיים לקידום אחריות חברתית תורנית
הורביץ מחנה ציוני שמאל טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד