כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שטבון: "הפתרון למצפה כרמים – החלת הריבונות ביו"ש"

"נדרוש שתשובת המדינה לבג"ץ תהיה ברורה ותסדיר אחת ולתמיד את האפשרות של משפחות ישראליות לחיות בצורה נורמלית בכל רחבי הארץ"

שטבון: "הפתרון למצפה כרמים – החלת הריבונות ביו"ש"


"נדרוש שתשובת המדינה לבג"ץ תהיה ברורה ותסדיר אחת ולתמיד את האפשרות של משפחות ישראליות לחיות בצורה נורמלית בכל רחבי הארץ", כך אמר היום (ג) ח"כ יוני שטבון ממפלגת יחד בביקור חיזוק שערכו מועמדי המפלגה באוהל שהקימו תושבי הישוב מצפה כרמים בבנימין הנתון בסכנת הריסה.

מועמדי מפלגת יחד ח"כ יוני שטבון ועמיטל בראלי הגיעו היום למאהל שפתחו התושבים בקריאה למדינה למנוע את הרס הישוב. שטבון ובראלי שוחחו עם התושבים וקיבלו הסבר מפורט על מצבו של הישוב מהבחינה החברתית והמשפטית, חיזקו את התושבים והבטיחו כי יעמדו לצדם גם בהמשך הדרך.

ח"כ יוני שטבון, המוצב שני ברשימת יחד אמר לתושבים כי יש צורך להחיל את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, דבר שיסדיר את מעמד מצפה כרמים וישובים נוספים. "הנושא המרכזי שיעמוד על הפרק בממשלה הבאה, ומפלגות הימין צריכות להוביל, הוא נושא החלת הריבונות על יהודה ושומרון שמשליך על רוב הדברים, כולל מצפה כרמים וסוגיות נוספות העומדות על הפרק. הגיע הזמן שממשלת ישראל תחליט להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון".

שטבון התייחס ספציפית למצפה כרמים והדגיש כי "המקרה של מצפה כרמים הוא ייחודי, כיון שממשלת ישראל הובילה לכך שיהיה מעבר של הישוב בצורה חוקית וסדורה, והיום מסירה את ידה. לנו כנבחרי ציבור ממפלגת יחד בקואליציית הימין הבאה, נדרוש שתשובת המדינה לבג"ץ תהיה ברורה ותסדיר אחת ולתמיד את האפשרות של משפחות ישראליות לחיות בצורה נורמלית בכל רחבי הארץ".

עמיטל בראלי המועמד גם הוא לכנסת מטעם "יחד" הדגיש כי יש צורך בשינוי מבני בבית המשפט העליון בכדי למנוע הישנות של מקרים כאלו. "אנחנו מבינים שאחת הבעיות המרכזיות היא שבית המשפט העליון מוטה באופן חד צדדי ועקבי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון. אחת הסיבות לכך היא שבית המשפט אינו גוף נבחר אלא משכפל את עצמו, ואותם שופטים קובעים מי יהיו השופטים הבאים. אחת המשימות שלנו במפלגת יחד היא לטפל גם בבעיה הזאת. נדרוש שינוי מבני של בית המשפט, כדי שלא נגיע למצבים כאלו בהם בית המשפט משתלב במקומות שהוא לא אמור להשתלב, ופועל בצורה שיטתית כנגד ההתיישבות".
בראלי שטבון יישוב כרמים איוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד