כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סקירת שוק: האם ארה"ב תעלה את הריבית בקרוב?

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם הסקירה היומית משווקי המט"ח, המדדים ומחירי הסחורות • ויש גם גרפים

סקירת שוק: האם ארה"ב תעלה את הריבית בקרוב?


סקירת שוק
כלכלת ארה"ב הוסיפה 295 אלף משרות בחודש פברואר. בנוסף, שיעור האבטלה ירד ל -5.5%. שתי פיסות המידע הללו שכנעו את המשקיעים כי העלאת ריבית צפויה בקרוב בארה"ב, אולי אפילו מוקדם מהצפוי. החלטת הריבית הבאה בארה"ב תהיה בשבוע הבא. השוק ימתין לתוצאות הישיבה של הבנק המרכזי. אנחנו לא חושבים שההעלאה תגיע כל-כך מוקדם, כיוון וג'נט ילן, יו"ר הפדרל רזרב, אמרה כי יוחלט על העלאה בישיבות הקרובות. כפי שאמרנו אתמול, רוב הכלכלנים רואים העלאה רק בחודש יוני.

EUR / USD

לאחר שה-EUR/USD נפגע הכי הרבה ביום שישי, הצמד הצליח לעלות עד קצת מעל 1.0900 אתמול. לאחר מכן הצמד נפל שוב עקב עליית ספקולציות כי יוון עדיין יכולה לצאת מגוש האירו.

השבוע יש פגישה נוספת של שרי האוצר בגוש האירו שידונו בבעיית החוב של יוון. הצמד יכול לצלול הרבה מתחת 1.0800, אם הפחדים מיציאת יוון מהגוש האירופי ישלטו השבוע בשוק. אנחנו מדברים על נקודת השפל הכי נמוכה מזה 10 שנים, אבל הרמות הנוכחיות יכולות להיראות גבוהות בעוד חודש בעוד סוחרים ימכרו בכל קפיצה בגרף.

אנו רואים את הצמד ממשיך במגמת הירידה שלו לרמה של 1.0770 עד סוף השבוע. מכאן ואילך, נראה מימוש רווחים, אך למרות זאת, ישיאר במגמת ירידה בעוד הוא נסחר מתחת ל-1.0930. הוא יכול לקפוץ רק במידה וה-USD ייחלש. אנו עדיין לא רואים סימנים לצניחת ה-USD.

תרשים / USD EUR:


כפי שניתן לראות בגרף, המגמה בצמד נשארת מוטה כלפי מטה. עם כל האמור לעיל, אף אחד לא יכול להיות בטוח במאת האחוזים במה שיקרה בשוק. לכאן, אנו מציגים סימנים טכניים המראים הפיכה אפשרית לצמד. ראשית, יש נר את הפטיש ההפוך (Inverse Hammer Candle) (הנר האחרון), זה נר שמסמן היפוך. בנוסף, אם מסתכלים על רצועות "בולינג'ר" (Bollinger Bands), ניתן לראות כי הנר הכחול הקטן נמצא מחוץ לרצועה, ולכן מדובר בחריגה סטטיסטית, ולכן יוכל להיות תיקון חזרה למעלה. בנוסף, אינדיקטור ה-RSI סטייה. סטייה היא כאשר הצמד נופל, אך אינדיקטור ה-RSI לא מצליח לקבוע שפל חדש. משמעות הדבר היא שכנראה יהיה תיקון.

בנוסף, RSI מציג סטייה. סטייה היא כאשר השוק יורד, אבל RSI לא מצליח להגדיר לשפל חדש. המשמעות היא שהיפוך יכול להיות בכרטיסים.

המסקנה שלנו: מגמת הירידה תימשך בטווח הקצר.

USD / JPY


קודם כל, בנק UBS צופה כי הצמד יהיה בנקודת 124 תוך שלושה חודשים. הבנק השוויצרי מוסיף ואומר כי מטרה זו הינה שמרנית, כלומר, לדעתם, צמד זה יוכל ללהיסחר במחיר גבוה יותר בזמן זה.

ניתן לראות בגרף מעל כי המשולש שהחל להיווצר בדצמבר נשבר ביום שישי עקב נתוני השכר. גובה המשולש בגרף הוא 300 פיפס. לפי ניתוחים טכניים, מהלך בגובה המשולש צפוי לאחר שבירה כזו. מהלך של 300 פיפס למעלה יביא אותנו ל-124, ולכן אנו מסכימים עם בנק UBS.

GBP / USD
USD / GBP הוא יותר מסובך משני הקודמים. אנו רואים הסתברות גבוהה יותר שכאשר ישבר קו התמיכה של 1.50, הצמד ימשיך במגמת הירידה. לעומת זאת, במידה וקו התמיכה של 1.50 ישאר בעומדו, הממוצע הנע של 50 יום (באדום) ישאר גם הוא. במידה והממוצע הנע של 50 יום (באדום) ייפרץ, הממוצע הנע של 20 יום (בכחול) יהפוך לקו ההתנגדות הבא. כעת קו ההתנגדות עומד על 1.5343.

אירועי שוק
מדד אמון העסקים (AUD)
@ 00:30 10/03/2015

מודד את רמת הבטחון של עסקים בנוגע לעתידם. כאשר רמת הטבחון גבוהה יותר, הנתון יוצא גבוה יותר, וכך המטבע מתחזק.

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה קארני נואם (GBP)
@ 16:35 10/03/2015
מושל הבנק המרכזי של אנגליה מדבר. במידה ויהיה אגרסיבי, ה-USD / GBP יעלה. במידה ויהיה עדין, הצמד יצנח. אגרסיבי ומעודן נוגעים לכוונותיו בנוגע לריבית בבריטניה.

סקר סנטימנט הצרכנים של ווסטפאק (AUD)
@ 01:30 11/03/2015
ככל שהמספר גדול יותר, כך המטבע מתחזק.

ניתוח סחורות
זהב
נתוני דו"ח השכר הגבוהים גרמו לזהב לצנוח. נראה כי הסוחרים החלו לאבד עניין בזהב בעוד הבנק המרכזי מתכונן לעליית ריביות. דבר זה מוריד ממידת האטרקטיביות של הזהב כיוון ובעת עליית ריביות, הדולר עולה ובהתאם הזהב צונח.

מבחינה טכנית,לאחר שבירת קו התמיכה של 1,198$ וצניחת הזהב בעוד 30$, רמת 1,146$ תוכל להפוך לקו התמיכה הבא. נקודת השפל של נובמבר ברמת 1,130$ תהיה הבאה בתור במידה ורמת 1,146$ לא תעמוד בלחץ.

קישורים:
להרשמה לקורס מקצועי - לחץ כאן
זהב סחורות שוק בורסה מדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד