ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"אני הראשון בהיסטוריה שבנה בתי כנסת לרפורמים"

הרצוג הכחיש את קשריו המיוחדים עם הרפורמים, אך בקלטת שהגיעה לידי 'בחדרי', הוא חושף: "ייעצתי להם להקים קהילות, ואני הראשון בהיסטוריה שבניתי למענם בתי כנסת" • "בשבילי הקשר עם הרפורמים הוא מהותי, אני מאמין בפלורליזם" • "יש הרבה תהליכים שאינכם מודעים לו" בוז'י בשירות הרפורמים: תחקיר 'בחדרי חרדים' - פרק שביעי

Brookings Institution
Brookings Institution


"אני הראשון בהיסטוריה שבנה בתי כנסת לרפורמים - הקשר שלי עמם, זה עניין מהותי בעיני", כך אומר יו"ר המחנה הציוני, יצחק בוז'י הרצוג בקלטת שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים'.

כהמשך לתחקיר 'בחדרי חרדים' אודות קשריו ההדוקים של יצחק הרצוג עם הרפורמים, חושף 'בחדרי חרדים', הקלטה נוספת של דבריו בפני פורום סבן, בדצמבר השנה, רק לפני חודשים ספורים, בעוד הרצוג מצוי בעיצומם של פיתוח קשרים עם המפלגות בחרדיות.

כזכור הרצוג, בדברים שאמר בתקשורת החרדית, הכחיש את קשריו המיוחדים עם הרפורמים ואת הטענות שכשר השיכון בנה להם בתי כנסת וכינה את הטענות "שקרים". אך כאשר הרצוג מדבר בפני הרפורמים עצמם, הוא נשמע אחרת.

בהתייחסו לקהילות הרפורמיות והקונסורבטיביות בישראל אומר הרצוג: "יש לי הערכה רבה לרפורמים ולקונסורבטיבים, הם יכולים להעיד על הקשר ושיתוף הפעולה שיש לי לי איתם.

"כאן גם יושבת מירב מיכאלי, שעושה רבות למען שיוויון הנשים. יש בשנים האחרונות התחזקות של התנועות הללו בישראל".

"אני מייעץ שנים למנהיגי התנועות הללו: 'אם אתם רוצים להצליח בישראל, כנסו והתחרו בשוק. תפסיקו לבקר ולתקוף, בנו קהילןת. וזה עובד הם עושים את זה.

הרצוג מזכיר את פועלו למען הרפורמים ואומר: "אני הראשון בהיסטוריה שכשר השיכון בניתי להם בתי כנסת. רבים ממכם לא מודעים לזה, אבל זה כך, וזה ממשיך מאז.

"לאחרונה הם לקחו מקום מיוחד בישראל, חוק הגיור שונה בעזרתה של ציפי המעורבת עמוקות בנושא, ובעזרת עוד אדם. הרפורמים אינם מודרים בישראל. צריך להבין יש שינויים מעבר למה שאתם מבינים. נישואין וקידושין זה באחריות הרבנות. אבל זה לא אומר שזה לא משתנה. זה משתנה וגם האורטודטקסים משתנים. כמו היחס לקהילה הלהט"בית - ישראל היא היום מהמתקדמות בעולם בנושא, ולא תשמע מילה על כך מהחרדים.

"יש הרבה תהליכים שאינכם מודעים להם. בשבילי הקשר עם הרפורמים והקונסטרסטיבים הוא עניין מהותי, ואני מאמין בפלורוליזם. אבל יש להאמין ויש ליישם. וחלק מזה זה הדיאולוג שיש לנו עם התנועות הללו בישראל ובחו"ל".

,
באדיבות: Brookings Institution


בתגובה לתחקיר 'בחדרי חרדים' נמסר מטעם לשכת הרצוג כי: "לצערנו הדברים והפרטים שצוטטו ותוארו בכתבה מלאים עיוותים ואינם תואמים את עמדתו של הרצוג ולא את עמדת המחנה הציוני. ועמדותיו בנושא ידועות ומפורסמות ברבים".
הרצוג סבן רפורמי תחקיר המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד