י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"י ברכה: "הנותן יד ל'יחד' עוקר את התורה"

הגר"י ברכה במכתב חריף: "כל הנותן יד למפלגת 'יחד' עוקר את התורה ולומדיה ושותף למהרסי הדת"

הגר"י ברכה עם הגר"ע יוסף
הגר"י ברכה עם הגר"ע יוסף

הגר"י ברכה, ראש ישיבת עטרת יצחק ומגדולי חכמי פורת יוסף יצא היום במכתב חוצץ נגד מפלגתו של אלי ישי והתבטא כי מפלגה זו נותנת יד למהרסי הדת.

במכתבו הקדים הגאון שליט"א את ריחוקו מכל נושא פוליטי ודברים הקשורים למחלוקת. "הנני בזה לגלות דעתי בעניין הנוגע לכלל ישראל בעניין הבחירות וכפי שידוע לכל יודעי ומכירי דמעולם לא התערבתי בענייני הפוליטיקה של המדינה, ולא בשום ענין הגובל במחלוקת אך בהיות שדבר זה נוגע לכבוד ה', לכן החלטתי שאנוכי מחויב מבחינת הדין לצאת מגדרי ולהביע את דעתי בעניין זה".

במכתבו ממשיך הגר"י, "הנה כפי שידוע, שהתאגדה מפלגה המכונה 'יחד' ואחר הבירור נודע, שמשתתפים במפלגה נציגים בפועל של אנשי המזרחי והם יהיו נציגים בכנסת מטעם מפלגה זו. וכפי שידוע, שאנשי המזרחי גדולי הדורות וקדושי עליון מהח"ח ועד לגדולי דורנו מעידים עליהם שתכליתם ומטרתם להרוס את התורה ואת הדת וכך עשו כפי שידוע והתחברו תמיד עם מהרסי הדת בכל אתר ואתר, וידוע שהם מערימים בכל עת ואין לסמוך עליהם כלל ולא על הבטחתם ולכן אין לסמוך כלל על מה שהם אומרים שקיבלו עליהם לחזק את התורה".

ובהיות שעשיתי בירור דבר ושאלתי מפי אנשים ששייכים למפלגה זו ונודע לי שעיקר סמיכת החרדים שבהם להתאגד עם אנשי המזרחי דסומכים על מה שחתמו לפי רבנים ועל מה שהם מצהירים שלא יזיקו לתורה ולדת, וכפי שהתברר לי בבירור גמור שאין שום תוקף חוקי לחתימות אלו וכפי שידוע מעשים בכל יום שאחר הבחירות שינו את דעתם והיהפוך כושי עורו וכו'.

"ומה גם שראיתי במצע הבחירות שלהם שכתבו במפורש שדעתם לגייס לצה"ל, וכתבו לגייס את כל מי שאין 'תורתו אומנותו (כלשונם). וידוע שהצהרה זו היא מסוכנת ביותר", ממשיך הרב ברכה. "כי דעת הצהרה זו ברורה דכל מי שאינו לומד יומם ולילה, לא נחשב 'תורתו אומנותו' וא"כ ח"ו יבואו להטיל מום בקודשים דזה תורתו אומנותו, וזה לא. וכל התכלית שלהם להגיע על ידי כך לגיוס בני הישיבות, וידוע שמהרסי הדת דעתם נחרצת לגיוס בני הישיבות ולצערנו הרב ביותר לוטשים עיניהם לבני הישיבות הספרדים וכפי שידוע שאנשי המזרחי המחוברים למפלגה הנקראת יחד, הם שלוחים של אנשי המזרחי שיבחרו בהם ופשוט שירצו לרצותם כפי כל העולה על רוחם.

"וידוע דעיקר מטרת מהרסי הדת בעד גיוס כל בני הישיבות ובהיות שכך" תוקף הגר"י בהתבטאות קשה ונדירה: "כל הנותן יד למפלגה הנקראת 'יחד' ובוחר בהם - נותן יד למהרסי הדת וכל מה שהם יעשו יהיה בשליחותו. ובהיות שבאים להרוס את הדת ואת התורה. לדעתי הדבר גובל באיסורי תורה חמורים ביותר כי התורה היא חיינו ואורך ימינו. וידוע צערו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שכפי הידוע שכמעט זה הדבר שהכריע את חייו בצערו הגדול מחמת חשש גיוס בני הישיבות וודאי לי בלא ספק שלא היה נותן יד למפלגה זו לאחר שמצהירים בריש גלי בעניין גיוס בני הישיבות וכנ"ל.
"וכפי שידוע שמטרת אנשי השלטון למלאות את המכסה מבני הישיבות הספרדים. וא"כ כל הנותן יד למפלגה הנ"ל עוקר את התורה ולומדיה והדבר גובל בחילול ה' נורא לתת יד למהרסי הדת. והוא פיקוח נפש גמור לעולם התורה. ובמקום חילול ה' אין חולקים כבוד לרב. ומחמת כן דעתי שאיסור חמור לבחור במפלגת יחד שנותן יד למהרסי ומחריבי הדת. וה' הטוב יכפר בעד ויזכנו לגאולה שלמה בקרוב. החותם בצער רב יצחק ברכה". מסיים הגר"י.

יצוין כי הרב יורם אברג'ל מרבה להתייעץ עמו וכתב עליו לפני שנה במכתב מיוחד כי "הוא ראוי להנהיג את הדור כולו".


שס בני ישיבות יחד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד