ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בשעה 17:00: שידור חי ממעמד הרבבות בבני ברק

בני ברק: היערכות שיא לקראת מעמד הרבבות בראשות הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין

עצרת בחירות בבני ברק. צילום: עזריאל משה
עצרת בחירות בבני ברק. צילום: עזריאל משה


התרגשות ודריכות שיא בכל היכלי הישיבות וכוללי האברכים, לקראת מעמד הרבבות של יהדות התורה תחת הכותרת "התקבצו", שיתקיים הערב (ד), בשעה 17:00 אחה"צ במרכז העיר בני ברק. ואשר יועבר גם בשידור חי באתר 'בחדרי חרדים'.

לנוכח המערכה הקיומית על קדשי ישראל ועל קיום הדורות הבאים בארץ הקודש, יתכנסו רבבות בראשות גדולי ישראל וראשי הישיבות, ובראשם הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, למעמד עילאי ונדיר של קידוש שם שמים ברבים, בשעה גורלית זו העומדת לפתחנו, ימים אחדים לפני יום הבחירות לכנסת, שבו יעמוד למבחן הציבור, הנאמנות לתורה הקדושה ולמניעת חילול שם שמים.




במכתב שפורסם בעיתון 'יתד נאמן', כתב הגראי"ל בכתב ידו, כי על בני הישיבות ואברכי הכולל להצטרף למעמד הגדול במרכז בני ברק, שיתקיים כאמור לראשונה ברחובה של עיר.

ביממה האחרונה התקיימו ישיבות אינטנסיביות ע"י הועדה המכינה אשר הופקדה על הכנת העצרת מהבחינה הלוגיסטית במהלך היממה האחרונה, נסגרו כל הפרטים לתועלת ציבור הרבבות שצפוי היום לגדוש את רחובות העיר בני ברק במהלך שעות קיומה של עצרת הרבבות, כמו דרכי ההגעה והגישה של ראשי הישיבות ותלמידיהם, רבני וראשי הקהילות, באופן מכובד וראוי במתחם קיומה של העצרת, הצבת הבמה המיוחדת לגדולי ישראל, הצבת אמצעי התגבור והעברת הקולות והמראות אל הקהל העצום הצפוי לגדוש את הרחובות, ועוד שלל פרטים מעשיים וטכניים.



בישיבה מיוחדת שקיימה הועדה המכינה עם משטרת ישראל וגורמי האבטחה השונים, סוכמו כל דרכי אבטחת שלום הציבור. כמו כן נערך תיאום מול גורמי התחבורה, לאפשר נגישות גבוהה ככל הניתן לקהל הרחב שיבוא להשתתף מחוץ לעיר בעצרת הענק לכבודה של תורה ולומדיה.

כפי שנמסר, כבר משעות הבוקר ייסגר רחוב רוזנהיים הניצב בקרן הרחובות רבי עקיבא-כהנמן, מקום קיומה של העצרת, זאת במטרה לאפשר לעוסקים במלאכה להציב את הבמה ומערכת ההגברה המיוחדת בצורה המסודרת ביותר ככל הניתן. החל משעות הצהריים יסגר לתנועה בהדרגה, כל צומת הרחובות רבי עקיבא כהנמן ודרכי הגישה המובילים אליהם, לקראת התאספות הרבבות ברחובה של עיר.

מעמד הרבבות יפתח בשעה 17:00 אחה"צ בדיוק במרכזה של עיר התורה והחסידות בני ברק, כשהקהל הגדול יתקהל על פני רחובות השומר ורבי עקיבא בבני ברק ובכל הרחובות הסמוכים להם.

בוועדה המכינה מציינים כי התחבורה הציבורית תתוגבר מכל חלקי הארץ, וכי יש לציית להוראות כוחות הביטחון וההצלה, ולהימנע מהגעה ברכבים פרטיים אל הכבישים הסמוכים למעמד האדיר, ולעקוב אחר הפרסומים אודות ההסעות והתחבורה אל המעמד המרכזי ובחזרה. "גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה", אומרים מארגני האירוע הגדול.

לטובת האירוע, החל מהשעה 15:00 יסגרו הרחובות הבאים: השומר פינת השלושה ועד השומר עזרא. מרחוב רבי עקיבא חזון איש ועד רבי עקיבא השומר. במקביל יסגרו כל הרחובות הקטנים אשר מגיעים למקטעי הכביש האלה.

עקב סגירת צירי התנועה המובילים למעמד, חברי יחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' הונחו לעמוד בכוננות למתן מענה מהיר לכל מקרה רפואי שיידרש. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בני ברק' והסביבה יאבטחו את העצרת.

בארגון איחוד הצלה קוראים למשתתפים לא לטפס על גגות, עצים, תחנות אוטובוס או מקומות גבוהים ללא מעקה בטיחותי, מחשש לנפילה מגובה. מתנדבי איחוד הצלה נערכו לתת מענה מהיר לכל מקרה רפואי שיידרש במהלך העצרת, ויסייעו אף בחפ"ק לאיתור ילדים אובדים.
רבבות חרדים דגל התורה אסיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד