ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מאותיות ההלכה לאות הנשיא: הרב יוסף צבי רימון

האסוציאציות של הרב יוסף צבי רימון, ראש 'מרכז הלכה והוראה', הכותב תוכן תורני ויהודי בשפות שונות, רב השכונה הדרומית באלון שבות. מלמד במכללת יעקב הרצוג להכשרת מורים ובמדרשת מגדל עוז • לאחר 'ההתנתקות' עסק בשיקום המפונים, והקים את עמותת "תעסוקטיף" עמה זכה באות הנשיא למתנדב לשנת 2008‏ ובפרס מוסקוביץ לציונות ב-2014

מאותיות ההלכה לאות הנשיא: הרב יוסף צבי רימון


הסטייפלר: זכיתי להיות במחיצתו, לשאול ולהתברך. אור פניו הקדוש עדיין חקוק לפני. למדנותו המיוחדת בקהילות יעקב, גם על מסכתות שאינן נלמדות בישיבות, מעוררות התפעלות ומתיקות. כאשר ברכני הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שמח בספרי ההלכה שלי ועודדני להמשיך ולכתוב, ראיתי שוב מעין דמות אביו, שלא משה התורה מפיו ופי זרעו.

הרב עובדיה יוסף: משחר נעורי, הייתי לומד בשו"תים שלו. הוא זה שהכניסני לעולם ההלכה בצורה עמוקה ורצינית. זכיתי גם להיפגש איתו כמה פעמים וקיבלני במאור פנים. אהבת ההלכה, העושר הגדול במקורות ההלכה, והיכולת לסדרם בצורה נפלאה כל כך הינם נכס לכל עם ישראל לדורות רבים.

הגרש"ז אויערבך: גדול תורה עצום; גדול בתורה, גדול בלמדנות, ידע להבחין ולהכיר היטב במציאות המורכבת ובעל אנושיות מרשימה ביותר. פניו הנעימות ודיבורו הנעים מלווים אותי עד היום.

הרב אלישיב: זכיתי לשבת איתו ארוכות, זכיתי לקבלת הפנים המרשימה של הרבנית ז"ל, זכיתי להנות מתשובותיו המחודדות והמחודשות. בשנים האחרונות לחייו, שמחתי לקבל עדכונים על תורתו ואנושיותו גם בגיל מופלג כל כך, מאחי היקר ד"ר אפרים רימון הי"ו, שהיה רופאו של הרב אלישיב והיה מתפעל מאישיותו בכל ביקור וביקור.

הרב ליכטנשטיין: זכיתי ללמוד ולינוק תורה מפי הרב, שבקי בכל התורה כולה. בכל מקום ומקום, שולט בסוגיות ובראשונים, בלמדנות ובסברות. גדלותו בתורה איננה רק בלימוד, אלא גם בתפילה ממעמקי הלב, ביושר מרשים ובחוויה תמידית של "שיויתי ה' לנגדי תמיד".

קדושת שביעית: הרמב"ם כתב ספר שלם על שמיטה. רש"י כתב רבות על שמיטה במהלך הש"ס. אף אחד מהם לא זכה לאכול תפוח אחד של קדושת שביעית! אשרנו שזכינו להיות בארץ ישראל, לאכול את פירות הארץ ולזכות לקדושת שביעית! צריכים לשאוף ולאכול פירות וירקות של קדושת שביעית, ולא חלילה לברוח מהם!

גוש קטיף: זיכני ה' לעזור לאנשי גוש קטיף הנפלאים. אנשים אלו תרמו כל חייהם למען עם ישראל. ב"ה שזכינו לעזור לאלפי אנשים לעמוד על הרגליים בזכות עצמם (במסגרת תעסוקטיף), לאפשר לחזק משפחות, לחזק אנשים. בע"ה שיזכו להמשיך ולהוביל את עם ישראל מתוך שמחה ואהבה.

ילדי קהילת אלון שבות: ילדים הם אחד הדברים החשובים ביותר עבורי, ומן הסתם עבור כל רב קהילה. אוהב אני את הילדים ואת הנוער, אוהב אני לשמוע את שאלותיהם ההלכתיות והאמוניות, לשוחח איתם ולשאוב מהרוח הרעננה והטהורה שלהם.

קרן יחד: תורה וחסד צריכים להיות משולבים זה בזה. התורה מאירה את עולם החסד. בקרן יחד, זוכים אנו לדאוג באחריות מיוחדת, למשפחות שבהם נפטרו האב או האם. זוהי דרך של "צדקה חכמה", של דאגה ואחריות כלפי הכלל, של אחווה ורעות.

ריצה: אבי זכרונו לברכה, לקה בהתקף לב חמור. הרופאים צפו לו שלושה חודשי חיים. בניגוד לדעתם, החל בהליכה, צעדה וריצה. ומאז רץ למשך שלושים שנה, עשרה ק"מ בכל יום. אף אני, בתור ילד ונער זכיתי להצטרף אליו פעמים רבות. מאז, יודע אני להעריך את חשיבותה של פעילות גופנית. מבין אני יותר את דברי החפץ חיים, ש"לא להלך ביער, ולא לשחות בנהר, זוהי עצתו של היצר הרע, שרוצה שנחלה, ולא יהיה לנו כוח ללמוד תורה". אולם, אף אני צריך "חיזוק" בתחום זה, במסגרת היום העמוס...

שנת שמיטה: השמיטה מחזירה אותנו לימים של גאולה. לימות משיח. אלפי שנים עם ישראל לא שאל ולא התעניין בהלכות שמיטה. כאשר אני נמצא עם חקלאים ועונה לשאלותיהם, אני נרגש. נזכר בזכות העצומה שלנו, להיות במציאות זו. במציאות של גאולה. למרות שהנני אוהב את תחומי ההלכה השונים, וב"ה זכיתי לכתוב ולענות בתחומים רבים, אולם, יש בי משיכה פנימית לשמיטה, אולי מפאת ניצוצות הקדושה והגאולה הקורנים ממנה.

חינוך יהודי: לימוד תורה, לימוד הלכה, לימוד אמונה, לימודי משנה וגמרא, הם הדברים המעניינים והמרתקים ביותר. יש לנו נוער נפלא, עם נשמות גדולות ולבבות טהורים. אולם, פעמים רבות, אם דרך הלימוד איננה תואמת, אזי נשארים הילדים והנוער ללא חיבור לוהט ללימוד התורה והיהדות. צריכים אנו לעשות כל מאמץ, בכדי לכתוב ספרים וללמד בדרכים שבהם הנוער הנפלא ישמח ללמוד ולקבל. יש בנו את היכולת בע"ה לעשות זאת, וצריך להשקיע כל מאמץ, בעבודה על חינוך יהודי בארץ ובעולם, בהשקעה בנוער ובילדים הנפלאים שלנו. אוהב אני לעסוק בשאלות כבדות ומורכבות, לענות לשאלות לרבני קהילות, ללמד סוגיה בעיון בבבא קמא לתלמידי הישיבה הגבוהה וכדומה. אולם, צריך תמיד לזכור, שראש מחשבתנו צריך להיות על הילדים והנוער.
רימון אסוציאציות קטיף התנתקות ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד