כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המחבל הסביר: "אני שונא את היהודים הדתיים"

מעצרו של המחבל בן ה-17 מביר זית שדקר את אברהם גולדשמיט בכיכר צה"ל ונוטרל על ידי ראש העיר ומאבטחו - הוארך ב-5 ימים

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים


בתום חקירת המשטרה והשב"כ הוארך מעצרו עם של מחבל קטין כבן 17 תושב ביר זית, החשוד בפיגוע דקירה בכיכר צה"ל בירושלים לפני כשבועיים וחצי.

לפי עובדות כתב האישום, בתאריך ג' אדר בשעה 17:30 לערך הגיע החשוד לכיכר צה"ל מכיוון העיר העתיקה. עת שעמד במעבר החציה יחד עם אנשים נוספים, שלף סכין שהיתה ברשותו ודקר את אברהם גולדשמיט שעמד סמוך אליו. המחבל ניסה לדקור אותו שוב תוך שגולדשמיט גונן על עצמו באמצעות תיק הטלית והתפילין שאחז בידו.

ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, שנסע עם רכבו יחד עם המאבטח ואנשי לשכתו, הבחינו בהמולה במקום, יצאו מהרכב כאשר המאבטח מכוון את נשקו לכיוון החשוד אשר זרק את הסכין. ברקת התקרב למחבל והפילו ארצה. בשעה זו הגיעו למקום כוחות משטרה שאזקו ועצרו את המחבל.

חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים ביחידה המרכזית ירושלים בשתוף השב"כ. במסגרת החקירה נראה החשוד במצלמות אבטחה באזור העיר העתיקה כשהוא מגיע סמוך לשעת האירוע לרחוב דוד בעיר העתיקה, ניגש לדוכן וגונב סכין תוך שהוא מכניס את הסכין לשרוול חולצתו.

מחקירתו עולה כי החשוד, קטין ערבי כבן 17 תושב ביר זית, הודה במיוחס לו וטען כי באותו היום הגיע מביתו לשער שכם בירושלים, לטענתו רצה לדקור את היהודי כיוון שהוא "שונא את היהודים הדתיים".

עוד סיפר בחקירתו כי היה שותף לאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הבטחון באזור מגוריו בביר זית, בהם יידה אבנים והשליך בקבוקי תבערה כנגד כוחות הבטחון.


הצילום באדיבות חדשות ערוץ 2

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את פעילותו האמיצה של ראש העיר ואנשיו בטיפול באירוע וכן את פעילות חוקרי היחידה המרכזית אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בתוך זמן קצר".

מעצרו של החשוד הוארך כאמור היום בבית משפט השלום בירושלים, ב-5 ימים עד ליום א׳ 15.3.15, עם הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום כנגדו.
מחבל ירושלים ברקת שונא דוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד