י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נוער אור ירוק לראשי המפלגות: פעלו למען קידום הבטיחות בדרכים

עמותת אור ירוק: "העלייה במספר ההרוגים בכבישים היא תוצאה ישירה של סדר עדיפות שגוי וחסר אחריות, שבו משרד התחבורה מקבל מהמדינה עוד ועוד כסף, אבל לא מפנה אותו להצלת חיים של אנשים בכבישים"

נוער אור ירוק לראשי המפלגות: פעלו למען קידום הבטיחות בדרכים


חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק בכל רחבי הארץ, שיגרו לאחרונה מכתבים לראשי המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה- 20 בהם הם מבקשים מהם לקדם את נושא הבטיחות בדרכים.

במכתבם, מבקשים חברי קבוצות הנוער מהמתמודדים השונים, להעלות את נושא הבטיחות בדרכים בכלל והיפגעות הצעירים בפרט לסדר היום הציבורי והמפלגתי ולהביא לצמצום מספר הנפגעים בתאונות הדרכים בישראל. בין המתמודדים שקיבלו את המכתב: ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר מפלגת המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הכלכלה נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ש"ס ח"כ אריה דרעי ועוד.

בני הנוער, מציינים במכתביהם את הנתונים הקשים של תאונות הדרכים בישראל: "בעשור האחרון נהרגו 790 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24, שהם 24% מסך ההרוגים באתן שנים ופי 1.5 מחלקם היחסי באוכלוסייה בישראל". הם מוסיפים כי "נתון זה מוכיח כי קיימת בעיה חמורה בכל הנוגע לצעירים בדרכים וכי עלינו לפעול כחברה כדי למגר תופעה זו".

בני הנוער לא מסתפקים בהצגת הבעיה אלא אך מציעים לה פתרונות שונים : ללמד תיאוריה כחלק מהתכנית החינוכית של בתי הספר, לשפר את מערך הכשרת הנהג, לערוך בקרה על ליווי נהגים חדשים, לפתח קווי לילה בפריפריה, להגביר את האכיפה של משטרת ישראל בסופי שבוע ועוד.

בכדי לצמצם נתונים קשים אלו ולשמור על הקהילה בהם הם חיים, חתמו בני הנוער על המכתב בו הם מתחייבים לפעול לקידום כל פעולה שתביא לצמצום הנפגעים בדרכים.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים. מדינת ישראל מפקירה אותנו בכל הקשור לבטיחות בדרכים ומהמרת על החיים שלנו. העלייה במספר ההרוגים בכבישים היא תוצאה ישירה של סדר עדיפות שגוי וחסר אחריות, שבו משרד התחבורה מקבל מהמדינה עוד ועוד כסף, אבל לא מפנה אותו להצלת חיים של אנשים בכבישים. המדינה מזלזלת בחיי האזרחים ולכן, הפחיתה את הכסף לתיקון הכבישים האדומים והישנים, צמצמה את תקציב המשטרה, ולא מעניקה חינוך לכל הילדים שלנו בבטיחות בדרכים"
אור ירוק תנועה רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד