כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

קצין חינוך ראשי: "טעם לפגם במעורבות הרבנים"

תא"ל אבנר פז צוק מתלונן: "מוצא טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס ההשבעה, הינם הרב החיילי ורב היחידה"

תא"ל אבנר פז צוק, קצין חינוך ראשי
תא"ל אבנר פז צוק, קצין חינוך ראשי


פרסום ראשון: קצין חינוך ראשי בצה"ל שלח מכתב לראש אגף כוח אדם בצה"ל האלוף חגי טופולינסקי, בו הוא מתלונן על כך שבמהלך השבעת טירונים לצה"ל, הרבנים הצבאיים נושאים חלק נכבד ומרכזי בטקסים ומציין כי יש בהם "טעם לפגם".

קצין צה"ל בדרגת תא"ל המשרת כקצין חינוך ראשי, אבנר פז צוק, כותב במכתבו, "הנני מוצא טעם לפגם בכך שהדמויות המרכזיות בטקס, לצד מפקד היחידה, הינם הרב החיילי ורב היחידה", ומוסיף "הטקס אינו טקס דתי ואין סיבה שיראה כך".

התא"ל במכתבו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', ממליץ לשנות את הכללים, כך שמפקד היחידה ילווה את האישיות המרכזית ללא ליווי רב חיילי או כל רב אחר. בנוסף, מציע כי הקראת פסוקים במהת"ך במהלך הטקס, יבוצע על ידי אחד הטירונים ולא על ידי רב.

בראיון שהעניק תא"ל אבנר פז-צוק ליואב זיתון באתר ynet לפני כשמונה חודשים, בנושא רבנים ואנשי דת שמגיעים למסור שיעורי קודש לחיילים, אמר כי קשה לו להתחרות עם פעילות שיעורי היהדות שמוצעת על ידי הרבנים ליחידות צה"ל בחינם, וציין כי הוא מוטרד מהמגמה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאורך השנים פקודת "טקס השבעת טירונים" שונתה מספר פעמים, ובימים אלו נבחנת בצהל בהמלצת גורמים מקצועיים. במסגרת זו נבחן מחדש אופיו של טקס ההשבעה בדגש על הגדרת מרחב הפעולה של המפקד ועל ההוראות המחייבות בפקודה, זאת תוך שמירה על צביון צה"ל כצבא ממלכתי הכולל בתוכו משרתים בעלי אמונות שונות."

צהל אבנר פז-צוק קצין חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד