כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון: מכתב הראשל"צים על הגר"מ מאזוז

הגרש"מ עמאר והגר"א בקשי דורון במכתב לתלמיד הרב מאזוז: "ידוע ומפורסם שמרן ע"ה היה מחבב מאד את ראש הישיבה"

פרסום ראשון: מכתב הראשל"צים על הגר"מ מאזוז


בעקבות המחלוקת הספרדית, חושף הערב (ד) בחדרי חרדים את מכתבו של הגרש"מ עמאר, אליו הצטרף גם הראשל"צ הגר"א בקשי דורון, לתלמידו של הגר"מ מאזוז, בעקבות המחלוקת הפנים ספרדית הקשה.

"מכתבך אלי קיבלתי וראיתי את המבוכה הגדולה בה אתה שרוי.עקב מה שראית (לדבריך) שאברך צעיר לימים כתב דברים קשים כנגד הגאון הגדול כמוהר"מ מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים בעיה"ק בני ברק .בדברי חירפים וגידופים וששיטתו של ראש הישיבה היא נגד מרן גאון ישראל רשכבה"ג רבנו הרטש"ל בעל יביע אומר זללה"ה.ועוד דברים קשים משמוע.ופנית אלי בזה"ל : ובהיות שכת"ר שליט"א היה מקורב ביותר למרן זצ"ל רציתי לדעת מה האמת בזה.

"ומפני שראיתי שהדבר גורם לך עגמת נפש עמוקה, אני אכתוב דרך קצרה, ואקדים ואומר: שלבי מלא יגון על כל פגיעה בת"ח ועל המחלוקת הארורה שהחריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו, ועדיין אנו נאחזים בסבך קרניה.ואני קורא מקירות לבי. אנא התרחקו ממחלוקת ושנאה. ובפרט מבזיון ת"ח ה' ישמור את עמו ונחלתו לעד. ואיך מדברים נגד גדול כזה.והקב"ה מקפיד על כבוד עבדיו יותר מכבודו שלו.והוא רחום וכו'.

"ולעצם הדבר, ידוע ומפורסם שמרן ע"ה היה מחבב מאד את ראש הישיבה ואת הישיבה. והיה מופיע בכנסים רבים מאוד של הישיבה באהבה רבה ובמאור פנים. ובפרט בהילולא המרכזית שהישבה עורכת בכל שנה בחודש טבת.שמלבד פעמים אחדות שנבצר ממנו. היה משתדל להופיע שם מידי שנה .ומיד בהכנסו היתה באויר התרגשות רבתי דקדושה.ובלב אלפי המשתתפים.עובר כעין חשמל פנימי המזעזע ומרעיש בדממה דקה כל לב ונפש.והרגשנו הרגשה עילאית מיוחדת שלא ראינו עוד כדוגמתה.ואין צ"ל שהתקבל בכבוד מלכות ממש כיאות לגדול הדור והדורות.שהקים והרחיב גבולות התורה והקדושה בדורנו. וכל חכמי הדור נתגדלו על ידו הדרכתו ובעידודו שהיה מפיח בהם רוח חיים ממש".

מלשכת הראש"ל נמסר: "מרן הראש"ל כבר הבהיר את דעתו בחתימתו על מכתב התמיכה במועצת חכמי התורה. כמו כן הרב חרג ממנהגו ולאחרונה אף השתתף לראשונה בכנס של תנועת ש"ס ביד אליהן. מתוך כבוד והערכה לנשיא מועצת החכמים הגאון הרב שלום כהן שליט"א אשר בקשו באופן אישי להשתתף בארוע ולחזק את התנועה הקדושה.

"במהלך ביקור הראש"ל אמש בצרפת נדרשה התייחסותו לפגיעה בראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מזוז ותלמידיו, והראש"ל הבהיר את דעתו ומחאתו על בזיון תלמיד חכם וכן על הערכתו לרב שליט"א וחיבת הגר"ע יוסף זצ"ל אליו. אין בהתייחסות אחרונה זו שום הוראה או תמיכה פוליטית כל שהיא מלבד הוקרה הדדית בין גדולי ישראל אשר הינה מעל כל מחלוקת".


עמאר מכתב שס ישי מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד