י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אפל ירדה 1.8%

תקלה חמורה בכל השירותים המקוונים של אפל בשעות האחרונות • פרטנר דיווחה על תוצאותיה ברבעון האחרון של 2014

  • כ"א אדר התשע"ה
צלם: shutterstock
צלם: shutterstock


המסחר בוול סטריט (ד') נחתם תוך ירידות שערים במדדים המובילים, בהמשך לירידות שחתמו את המסחר אתמול. באירופה נרשמו היום עליות חדות במרבית הבורסות המרכזיות לאחר שהאירו המשיך לקרוס מול הדולר לשפל חדש של יותר מ-12 שנים.

"למדד הנאסד"ק שהגיע בשבוע שעבר לרמת שיא שידע רק בשנות ה-2000 אז התפוצצה בועת הדוט. קום יש פוטנציאל להתחזקות של עד 15% במהלך שנת 2015. המדד שחצה את רף 5000 הנקודות ונחלש מעט מאז בשל מימושים, טרם הגיע לרמת השיא שלו ב-5048 נקודות, אך סביר להניח שהוא ירשום רמת שיא גבוהה יותר במהלך השנה, משקיעים חובבי סיכון המעוניינים בהחזר גבוה להשקעתם צריכים להגביר חשיפה לנאסד"ק", כך ממליץ ג'וזף גרינקורן, מומחה השקעות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ.

גרינקורן הוסיף כי אפל, החברה המובילה כיום בוול סטריט שצפויה לעבור ממדד הנאסדק למדד הדאו ג'ונס נסחרת כיום בשווי של פי 17 מהרווחים שלה. במקום אפל שמייצגת כיום כ-10% ממדד הנאסד"ק צפויות להיכנס חברות חדשות שיונפקו כמו אייר בי.אנ.בי ואובר שיזרימו "דם חדש" למדד.

המשקיעים בעולם דרוכים לקראת ישיבת הפדרל ריזרב הקרובה בשבוע הבא, ברקע הערכות הולכות וגוברות כי הבנק המרכזי יבחר להעלות את הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים. אל מול הערכות אלו, גם הדולר מתחזק לרמות שיא של שנים מול המטבעות העיקריים.

"הריביות יעלו בקרוב. דוח התעסוקה מסוף השבוע עורר את שוקי המט"ח לעובדה זו, וכעת גם שוקי המניות מרגישים את האפקטים הראשוניים של מה שעתיד להגיע", ציינו הבוקר ב-IG.

היום, כמדי יום ד', פורסמו נתוני מלאי הנפט, שהצביעו על עלייה של 4.5 מיליון חביות במלאי הנפט בשבוע שהסתיים ב-6 במארס. בשוק ציפו לעלייה מתונה קצת יותר של 4.2 מיליון חביות. ע"פ הנתונים שפרסם משרד האנרגיה האמריקאי, היצע הדלק בארה"ב ירד ב-200 אלף חביות. לאחר פרסום הנתונים, החוזים על הנפט מסוג WTI יורדים בכ-1% לרמה של 47.8 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט עולים בכ-0.2% ל-56.5 דולר לחבית.

מניות במוקד
אפל בלטה במסחר. בשעות האחרונות דיווחו גולשים רבים בעולם על תקלות חוזרות ונשנות בשירותים המקוונים של אפל.

טבע ריכזה עניין ברקע עדכוני המלצות אנליסטים. 11 אנליסטים בשוק עדכנו המלצה לטבע ל"קנייה חזקה". 17 אנליסטים בחברות ברוקראז' העניקו לטבע מחיר יעד של כ-61.5 דולר למניה בטווח הקצר. התחזית האופטימיות ביותר צופה מחיר יעד של 70 דולר למניה.

אלביט מערכות דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכמו ב- 850.3 מיליון דולר, לעומת 811.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2013. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הרביעי של 2014 הסתכם ב- 44.0 מיליון דולר (5.2% מההכנסות), בהשוואה לרווח בסך של 42.9 מיליון דולר (5.3% מההכנסות). הרווח הנקי לפי non-GAAP ברבעון הרביעי של 2014 היה 52.8 מיליון דולר (6.2% מסך ההכנסות), בהשוואה ל- 53.5 מיליון דולר (6.6% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

וריפון פרסמה דוחות לאחר סיום המסחר אתמול. המניה רושמת עלייה קלה במסחר המוקדם.

בגולדמן זאקס הוסיפו את סאנדיסק לרשימת "המניות המבטיחות" של בית ההשקעות.

חברת הסלולר פרטנר דיווחה היום על תוצאות הרבעון הרביעי של 2014 והשנה כולה. החברה רשמה ב-2014 רווח של 162 מיליון שקל - עלייה של 20% לעומת הרווח ב-2013. סך ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-4.4 מיליארד שקל - ירידה של 3% לעומת השנה הקודמת. בסיכום הרבעון הרביעי פרטנר רשמה צניחה של 48% ברווח הנקי ל-24 מיליון שקל, וסך ההכנסות ירד ב-2% ל-1.1 מיליארד שקל.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד