כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מה נזכרתם? היועץ פתח בבדיקה על האשמת מרזל

היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין ביקש הבהרה מראש אגף חקירות במשטרה בנוגע לעיתוי הגשת כתב האישום נגד מס' 4 ב'יחד'

ברוך מרזל, פלאש90
ברוך מרזל, פלאש90


אחרי שהמשטרה הודיעה שתקיים בדיקה בנושא העיתוי המוזר של כתב האישום כנגד מרזל, הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא הורה לראש אגף חקירות במשטרה לקבל הבהרה מה היו השיקולים להגשת כתב אישום בעת הזו דווקא ומי הגורם שנתן דעתו לדבר.

ויינשטיין נעתר בכך לתלונת עורך הדין איתמר בן גביר, בא כוחו של מרזל, שפנה אליו בעקבות הגשת כתב אישום נגד מועמד מספר 4 במפלגת יחד כשבוע לפני הבחירות, למרות שמדובר באירוע ישן מלפני שנתיים. ויינשטיין גם הורה לראש אגף חקירות להתייחס לשאלה איך עולה הגשת כתב האישום עם מדיניות היועץ המשפטי בהגשת כתבי אישום לפני הבחירות.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים בתאריך 08/02/2013 חלף מרזל בסמוך לביתו של עיסא עמרו בחברון יחד עם חבריו, בדרכם לתפילה במערת המכפלה. מרזל נכנס לחצר הבית, כאשר עיסא בעל הבית קורא לו לצאת. במהלך הדברים, מרזל היכה את עיסא במכת אגרוף בפניו, לקול זעקתם של הערבים שקראו לחיילים. ובהמשך אף בעט פעמיים ברגלו של עיסא, ונגרמו לו סימנים אדומים.

מרזל: "אפעל נגד הפוליטיזציה של המשטרה"
ברוך מרזל הגיב ואמר כי "כחבר כנסת לעתיד, אני אציב לי למטרה מרכזית את הטיפול בכל העשבים השוטים במשטרה ובפרקליטות שמכניסים פוליטזציה בכל מסדרונות השלטון וחושבים שעליהם לנהל את מדינת ישראל.

"לצערי במקרה זה מי שהחליט על עיתוי הגשת כתב אישום הפך לכלי שרת בידיהם של אנשי השמאל הקיצוני מיש דין שמפעילים לחץ גדול על המשטרה והפרקליטות, ויותר מכך כלי בידיו של מתלונן סדרתי, עיסא עמרו, בעל עבר פלילי עשיר, שהשתתף בעשרות הפרות סדר ופגיעה בחיילי צה"ל בחברון.

"הניסיון לפגוע במסע הבחירות שלי לא צלח ואני מקבל מאות תגובות של אנשים שאמרו שרק בגלל הרדיפה וההתנכלות יצביעו לי אבל חייבים לטפל בסוגיה העקרונית של פוליטזציה במשטרה ובפרקליטות".

עורך הדין של מרזל איתמר בן גביר אומר בתגובה: "טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שהורה על בדיקה ובירור העניין כאשר מי שמעיין בנוהל רואה שנעשה עם מרזל עוול ואי צדק. יחד עם זאת את הנזק שנגרם כבר יהיה קשה להשיב ואולי טוב יעשה היועץ המשפטי לממשלה אם יבדוק את התנהלות הפרקליטות והמשטרה כלפי מרזל לאורך כל השנים. לטעמנו מרזל נרדף שלא בצדק, על רקע דעותיו הפוליטיות והיחס אליו הוא יחס מפלה ובררני".



ברוך מרזל כנסת ימין יועץ משפטי בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד