כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ועדת הפנים אישרה: ירושלים מצטרפת לשיטור העירוני

גם ירושלים בשיטור העירוני; היועץ המשפטי - "הכוונה אינה שיגבה כסף נוסף מהתושבים"

שיטור עירוני
שיטור עירוני


ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום (ה') את הצו לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות, לפיו מתווספת ירושלים לפרויקט השיטור העירוני.

ח"כ דוד צור (התנועה) פתח את הדיון:"הנושא קרוב לליבי ואני תומך ברעיון. היו לא מעט התנגדויות מאלו שחששו מהפרטת השירותים וביזור סמכויות שניתנות במשורה לעובדי מדינה ולמשטרה ואני מבקש לקבל נתונים על הפרויקט".

היועמ"ש לוועדה, עידו בן-יצחק, הבהיר כי "הכוונה לא הייתה שייגבו כספים אקסטרה על השיטור העירוני, וזה היה אחד החששות של הוועדה, כשחוקקה את הפיילוט, שהכסף לא יוטל על האזרחים באגרות והיטלים אחרים".

ח"כ צור, הגיב לדברים וסיכם את הדיון: "בואו נקרא לילד בשמו- זו הטלת מיסים לכל דבר. יש פה רעיון חכם של איגום משאבים והתוצאות טובות עבור האזרחים. הבעיה העיקרית היא המודל התקציבי והעסקי. אם הכיוון יהיה להטיל את הנטל על האזרחים זה בעייתי הן בביזור הסמכויות והתנערות המדינה מליבת העיסוק של המשטרה וכן שהציבור יהפוך למטחנה כספית. בבקה או בירוחם יהיה קשה להטיל אגרה כזו והן לא יזכו לשיטור העירוני. חייבים לרדת מאגרות השמירה. יש תקציב של 36 מיליון לפרויקט ויש כסף שחוזר כתוצאה מהקנסות, בחלקו הגדול לרשויות המקומיות. חייבים לבחון את המודל העסקי, לראות מה הדלתא ולעשות התאמה של הכספים, אם בכלל יש צורך לגביית אגרות השמירה".

הצו אושר כהוראת שעה בקולו של ח"כ צור.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד