י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השוטרים לא בדקו את הנהג המסומם לפי הנוהל – ועונשו הופחת

עמותת אור ירוק: "בתי המשפט צריכים לראות ולבחון בחומרה מקרים מעין אלה של נהיגה תחת השפעת חומרים אסורים ומסוכנים ולהטיל על עברייני התנועה הללו עונשים מחמירים"

השוטרים לא בדקו את הנהג המסומם לפי הנוהל – ועונשו הופחת



השופטת טלי חיימוביץ הפחיתה את תקופת פסילת רישיונו של נהג שנתפס נוהג תחת השפעת סם מ-28 חודשים ל-24 חודשים, זאת כתוצאה מאי ביצוע נוהל "בדיקת מאפיינים" בניגוד להוראות אגף התנועה במשטרת ישראל.

עפ"י כתב האישום, כאשר ראה את השוטרים, החל הנהג החל את מהירות נסיעתו, ואף זרק מחלון הרכב חומר החשוד כסם. לאחר שנתפס, נמצאו על מכנסיו שרידי מריחואנה והוא אף הודה שצרך סמים כמה ימים קודם לכן.

בפסק הדין, עירער הנהג על 28 חודשי פסילת הרישיון שנגזרו עליו. הנהג ציין בערעור שכאשר הוא נתפס על ידי השוטרים, הם לא ביצעו לו בדיקת מאפיינים, במהלכה על הנהגים החשודים כשיכורים או מסוממים לגעת באף עם עיניים עצומות ולבצע עוד מבחנים המעידים על כשירותם. לטענתו, אי ביצוע בדיקת המאפייניםמנעה ממנו אפשרות להראות את השפעת הסם על כשירותו לנהוג, ובכך, לכאורה, להשפיע על מידת העונש.

בפסק הדין, התייחסה השופטת חיימוביץ' לטענה זו של הנהג ואמרה כי: "אין ביכולתה של בדיקת המאפיינים להפריך הימצאות סם בגופו של המערער, (ו)הדרך לשלול זאת היא רק באמצעות בדיקת מעבדה, שתפריך את תוצאות בדיקת המעבדה המשטרתית, יחד עם זאת, הצלחה בבדיקת מאפיינים הייתה מלמדת על יכולות נוירולוגיות תקינות למרות הסם. (ו)יש בכך כדי להשליך על המסוכנות, ולכן גם על העונש".

כתוצאה, הפחיתה השופטת את תקופת פסילת רישיונו ל-24 חודשים בלבד.

עמותת אור ירוק: "על רשויות אכיפת החוק להגביר את האכיפה בכדי להרתיע את הנהגים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול או חומרים מסוכנים אחרים האסורים על פי חוק. בתי המשפט צריכים לראות ולבחון בחומרה מקרים מעין אלה של נהיגה תחת השפעת חומרים אסורים ומסוכנים ולהטיל על עברייני התנועה הללו עונשים מחמירים".
אור ירוק תנועה רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד