י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגראי"ל שטיינמן: מי שמצביע לג' ינצל מגיהנום

הבוקר התבטא הגראי"ל שטיינמן שוב בחובת ההצבעה ל'יהדות התורה' בבחירות בשבוע הבא • החברותא הגרמ"י שניידר מספר ב'פרי חיים' כי כאשר דיבר הרב הבוקר אמר כי "הנמנע לא יוכל לטעון סברות ולהתלות באילני רברבי" • עוד אמר כי "זה שיצביע ג', כשירצו להכניסו לגהינום, יצעק לא לא - וההצבעה תועיל לו להינצל" • בפנים: הציטוט המלא

הגראי"ל אמש בנאומו בעצרת. צילום:  שוקי לרר
הגראי"ל אמש בנאומו בעצרת. צילום: שוקי לרר


כהמשך לעצרת הרבבות אמש (ד') ברחובה של העיר בבני ברק בה דיבר הגראי"ל על כך שיש מצות קידוש השם, ויש להיפך חילול השם, הבוקר התבטא הגראי"ל שטיינמן כי מי שיבציע ג' ינצל מגיהנום.

בעלון 'פרי חיים' של מקורבו הגרמ"י שניידר מביא ביטוי נדיר שהתבטא הגראי"ל הבוקר (ה'), כאשר דיבר על חובת כל אחד ואחד להצביע, הגראי"ל אמר "הנמנע לא יוכל לטעון כל מיני סברות עקומות לפטור עצמו מזה. גם לא להיתלות באילני רברבי".

הגראי"ל הוסיף ואמר - "שזה שיצביע ג', אז מעוועט וועלין איהם אריין נעמן אין גיהנום, וועט ער שרייען ניין ניין... און דאס וועט איהם ראטעווען... - כשירצו להכניסו לגיהנום, יצעק לא, לא... וההצבעה תועיל לו להינצל מגיהנום".



כזכור, בדבריו בעצרת אמש אמר הגראי"ל: "הקב"ה שלח לנו כעת אפשרות שכל יהודי יכול לקדש שם שמים. כי בזמן שאומר בזה שהכל יתנהג על פי דרך התורה והיראה, אם אחד עושה על פי זה, זה האושר הכי גדול!

"כלל ישראל, יתברך ויתקדש שם שמים על ידינו. ונזכה עי"ז לכל טוב ברוחניות ובגשמיות, קידוש שם שמים".

הרב שטיינמן בחירות יהדות התורה עצרת גיהנום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד