ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרב עמאר מבהיר: לא תמכתי במפלגתו של אלי ישי

מקורבי הראש"ל: "אין במכתב משום הבעת דעה פוליטית או רמיזה למפלגה כלשהי, הרב נפגש עם כל הרבנים ולא עם פוליטקאים"

הגרש"מ עמאר. צילום: שוקי לרר
הגרש"מ עמאר. צילום: שוקי לרר


הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר מבהיר למקרוביו ואומר: "אסור לתת לויכוח פוליטי להפוך לביזוי תלמידי חכמים".

בשיחות עם מקרוביו אומר הרב עמאר, כי אין במכתב שפורסם אמש בו תומך בגר"מ מאזוז מנהיגה הרוחני של תנועת 'יחד', כל דעה פולטית או רמיזה לתמיכה במפלגה זו או אחרת.

"הכוונה במכתב", מסבירים המקורבים, "אך ורק להביא שאט נפש מתופעת ביזוי תלמידי חכמים, כל ויכוח הופך מיד לתקיפת תלמידי חכמים של הצד השני, לדבר הרב החינוך אשר היה נהוג בקהילות ספרד מדורי דורות, היינו מנשקים ידי כל רב ורב שבא אלינו והיינו מכבדים אותו כבוד גדול, למרות שהיינו מקיימים אך ורק את הוראת הרב שלנו, עם זאת אין זה אומר מפני שאני שומע לרב אחד שאני צריך לבזות או לזלזל ברב אחר.

"מעולם לא הייתה זו דרכה של יהדות ספרד המעטירה, ואין אנו צריכים ללמוד זאת מאחינו האשכנזים, יש לנו מספיק דברים טובים ללמוד מהם, את הדברים הרעים לא נלמד מהם, צריך לעזור להם ללמוד מאיתנו איך לכבד חכמים, ואיך להתרחק ממחלוקת".

כמו כן הרב הדגיש, כי הוא לא נפגש עם שום פוליטיקאי, אך הוא נפגש עם הרבנים מכל הצדדים, גם עם נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, וגם עם הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי ראובן אלבז, וגם עם הגאון רבי מאיר מאזוז וציין, שהחובה לנהוג בכבוד תלמידי חכמים היא בכולם, ללא כל קשר לדעותיהם.
הרב עמאר הבהרה מכתב פוליטי רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד