כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סקירת שוק: איך הגיע האירו לשפל של 12 שנים?

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם הסקירה היומית משווקי המט"ח, המדדים ומחירי הסחורות • ויש גם גרפים

סקירת שוק: איך הגיע  האירו לשפל של 12 שנים?


סקירת שוק
נאומו של מריו דראגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי, שהתקיים אתמול, קירב את האירו לעבר רמת השוויון עם הדולר. ה- EUR / USD הוא הצמד הנצפה ביותר בעולם המט"ח. בתור שכזה, העולם מסתכל על ה-EUR / USD ועוסק בספקולציות. מי שרואה את הצמד קורס ביותר מ- 1% כל יום מאז תחילת השבוע, מתחיל לשקול ברצינות את האפשרות, שהצמד יגיע להיסחר ברמת 1.0000 כבר בשבוע הבא.

בשבוע הבא הפדרל רזרב יקבל את החלטת הריבית. לפיכך, הספקולציות שהפדרל רזרב יעלה את הריבית או יהיה אגרסיבי יכולות לקרב את האירו לשוויון עם הדולר כבר בשבוע הבא. בחודש שעבר אף אחד לא חשב שזה יכול לקרות כל כך מהר.

בכל אופן, האירו \ דולר נסחר בשפל של 12 שנים, והוא פורץ את כל רמות התמיכה האפשריות. על כן, התקשורת הפיננסית מלאה בספקולציות לגבי תזמון הגעת הצמד לרמת 1.0000. עם זאת, ישנה אמרה, לפיה כאשר כולם חושבים באותו כיוון, השוק מתהפך. אמנם זו רק אמרה, אך בעבר כבר קרה, שהתקשורת הפיננסית הייתה מלאה בכתבות על כך שנכס כלשהו יעלה (או ייפול), אך השוק התהפך. קחו לדוגמא את הזהב. כאשר הוא הגיע לראשונה ל-1,500$ לאונקיה, סוחרים החלו משתעשעים עם הרעיון של 2,000$ לאונקיה. כאשר הזהב המשיך ועלה עד 1,750$ ואף 1,800$, סוחרים כבר היו בטוחים שהוא ירקיע עד 2,500$. בסופו של דבר, הזהב לא הצליח להתקדם מעבר ל-1,921$ לאונקיה. משם הוא קרס עד מתחת ל-$1,200 כרגע.

האם ה-EUR / USD יגיע לרמת ה-1.0000 או שיסיים את מגמת הירידה מעליה?

היום יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב. אם הנתונים יהיו גבוהים מהצפוי, ל-USD יש פוטנציאל לעלות עוד אל מול המטבעות העיקריים. אחרת, ייתכן מימוש רווחים.

EUR / USD
כמה שאנו מנסים למצוא רמות תמיכה ל-EUR / USD, אנחנו פשוט לא מצליחים. הניתוחים החודשיים מצביעים על רמת 0.9980 כרמת התמיכה האפשרית הבאה. הצמד לא נסחר ברמות הנוכחיות במשך 12 השנים האחרונות. לכן, אנחנו צריכים לחזור הרבה זמן אחורה כדי למצוא רמות תמיכה.
ניתוח אינדיקטור ה-RSI לא מסייע כאן למרות הסטייה עליה הוא מצביע.

על מנת למצוא בסיס של תמיכה, הצמד חייב ליצור נקודת שפל גבוהה יותר. אנחנו עדיין לא רואים את זה בגרף. כל עוד אין נקודת שפל גבוהה יותר מהקודמת, אין סיבה לצפות לתיקון. כמובן, אם נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב יאכזב היום, הצמד יכול לזנק. אולם, מאחר והמגמה נוטה כל כך לירידה, הזוג עשוי להתהפך לאחר העלייה האפשרית, גם אם הנתון יאכזב. אם הנתונים דווקא יצאו חיוביים, הצמד עשוי להגיע אף ל-1.04 עוד היום.

לסיכום, מהניתוחים הטכניים עולה העדפה למכור לאחר עליות.


GBP / USD
מבנה הגל היורד של הצמד מרמז על הימצאותו לקראת סוף המהלך שלו. מדובר בגל שהחל ב-1.5550 ולקח את ה-GBP / USD עד מתחת ל-1.5000. תיתכן הגעה אל מתחת ל-1.49 לפני תיקון אפשרי. אם המכירות הקמעונאיות בארה"ב יפתיעו לטובה, הצמד יכול להגיע אפילו אל מתחת ל-1.4800 לפני שיתחיל תיקון.

על מנת שתיקון יוכל להתחיל, אנחנו צריכים לראות נקודת שפל גבוהה יותר מהקודמת בצמד, מה שאנחנו עדיין לא רואים. אם קו התמיכה ימשוך קונים ליד 1.4900, יתכן שנקבל נקודת שפל הגבוהה מקודמה.

ניתוחי אינדיקטור ה-RSI מצביעים על תחילתה של סטייה, אבל זה לא משמעותי במגמת ירידה כל כך חזקה.

לסיכום, הניתוחים הטכניים מצביעים על העדפה למכור אחרי עליות.


USD / JPY
הצמד הגיע לשיא חדש ביום שישי האחרון. לאחר מכן, היה תיקון קטן, והצמד העפיל לשיא נוסף ונגע בקו ההתנגדות העליון. אינדיקטור ה-RSI, לעומת זאת, לא הצליח להגיע לשיא חדש לאחר יום שישי. זה נקרא סטייה. סטייה היא סימן לכך שהצמד עשוי להתהפך. על מנת להתהפך הצמד חייב ליצור גבוה נמוך יותר מקודמו. אתמול הוא נוצר. שני סימנים אלו מגדילים את הסיכויים של התיקון בצמד לעבר קו התמיכה.

רעיון אפשרי לעסקה הוא למכור את הצמד עם TP ליד 120.00 או קצת גבוה יותר.



אירועי שוק
השינוי במספר המועסקים (AUD)

נתוני התעסוקה באוסטרליה הם מדד לבריאותו של שוק העבודה באי. אם שוק העבודה מייצר יותר מקומות עבודה, אנשים צורכים יותר. כך, ככל שנוצרים יותר מקומות העבודה חדשים, הכלכלה והמטבע מתחזקים.

________________________________________

מכירות קמעונאיות (USD)
@ 14:30 12/03/2015
ככל שהמספר גבוה יותר, כך המטבע מתחזק.


ניתוח סחורות:נפט
המשולש שהראינו אתמול נשבר. עתה, אמור לצאת לדרך מהלך בגודל של גובה המשולש. המהלך אמור להיות עם כיוון השבירה (כלפי מטה). הגובה הוא בגודל של 5$. לכן, בקרוב ייתכן, שניראה את הנפט נסחר תמורת 43$.






סקירה שוק כלכלה נסחר שתפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד