י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לא נשב עם לפיד אבל כן נשב עם מרצ"

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, התראיין בצ'ט הארץ והפתיע כאשר הודיע שיסכים לשבת בממשלה עם מר"צ: "ישבנו כבר בעבר בממשלת ברק עם מר"צ, יוסי שריד היה שר חינוך מצויין" • "לא נשב עם לפיד, חתום, נעול, חד וחלק" • על האמירות הפייסניות של לפיד ביחס לסנקציות הפליליות: "שידבר אמת - זה רק כי הוא מפחד שלא יוכל לשבת בקואליציה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


יו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, התארח היום (ה') במערכת "הארץ" במפגש צ'ט והפתיע באמירות פייסניות כלפי מר"צ.

ליצמן נשאל: על מי ימליץ לראשות הממשלה. הוא הזכיר בין היתר שבעבר ישבה ג' במפלגת שמאל עם מרץ: "ישבתי עם מרצ בקואליציה", אמר, "יוסי שריד היה שר חינוך והוא היה שר חינוך מצוין, זה היה ב-99 אצל ברק.

באשר לשאלה על מי תמליץ הרשימה ענה: "מרצ או כל אחד אחר - מי שיכריע זו מועצת גדולי התורה שמתכנסת למחרת הבחירות בשעה 17:00 אחר הצהריים כדי לדון בתוצאות הבחירות, ולכן ההחלטה שם. עם לפיד אני לא אשב. חתום, נעול, חד וחלק.

ליצמן הוסיף ביחס לאמירות המרוככות של לפיד כלפי הסנקציות הפליליות: "לפיד מאותת שהוא רוצה לשבת בקואליציה, לא איתי, אלא בקואליציה. אם הוא אומר שלא הוא שדרש את הסנקציות אלא היועץ המשפטי לפני שנתיים, למה הוא לא אמר את זה אז? תוציא ציטטות שלו מהשנתיים האחרונות - כמה פעמים הוא אמר שהוא דרש את זה? אנא, מר לפיד, דייק במלים. זה אלף בית ביהדות התורה שאנחנו אומרים את האמת.

"אם הוא רוצה לחזור בתשובה אז שיחזור בתשובה. שקדנציה אחת יהיה באופוזיציה, שישבח את תלמידי הישיבות שלומדים, יתמוך בהם בתקציבים ובקצבאות הילדים, ואז בקדנציה הבאה אולי כן נשב איתו. ככל שידוע לי על עמדת מועצת חכמי התורה - חד משמעית לא נשב עם לפיד. כל מה שהוא אומר זה כי הוא מפחד שיהיה מצב שהוא לא יוכל לשבת בקואליציה.

"באחד הנאומים האחרונים שלי אמרתי דווקא שאין הבדל בין נתניהו ללפיד ולבנט. כולם היו נגדנו. אז למה דווקא לתקוף את לפיד ולא אחרים? כי לפיד... זה הדגל שלו, הוא הכריח את כולם להיכנס לזה, על זה מגיע לו את העונש. ביבי, על אף שהוא אשם, אני יודע שזו לא בדיוק הממשלה שהוא רצה.

"לגבי הרצוג או נתניהו - מועצת גדולי התורה תשב ותחליט לגבי מה שהיא רוצה. אני כפוף אליהם, הם שמו אותי ברשימה, אז הם יחליטו".
ליצמן חרדים נתניהו מרצ לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד