י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היסטוריה: הגר"ד לנדא במכתב תמיכה בג'

לראשונה: ראש ישיבת סלבודקה במכתב תמיכה ביהדות התורה • "אין לשים לב לכל מיני דיבורי סרק נגד חובת ההצבעה"

הגר"ד לנדא. צילום: שוקי לרר
הגר"ד לנדא. צילום: שוקי לרר


הגר"ד לנדא, ראש ישיבת סלבודקה ומגדולי תלמידי החזו"א, חרג מהרגלו והוא מפרסם לראשונה מכתב לרגל הבחירות הקרובות. יצוין, כי הגר"ד לנדא מאז ומעולם נמנע מלהתערב בעניינים ציבוריים או פוליטיים, לאחרונה, ניאות הגר"ד להצטרף לנשיאות וועד הישיבות לאחר שהגרי"ג אדלשטיין נפגש עימו לשיחה ארוכה ושכנע אותו להסכים להיות חבר נשיאות הארגון. עתה, לאור הגזרות הקשות הניתכות על הציבור החרדי ולצד התחושה שיש מי שמנסה להכחיש את דעת רבו מרן החזו"א, בחר הגרד"ל לכתוב מכתב חריף.

"ידוע שרבנו מרן החזו"א הורה להצביע בבחירות הממשלתיות וכן נהגו ונוהגים על פי זה כל בני ביתו ותלמידיו ומקורביו מאז ועד עתה. וכל השמועות המתפרסמות כנגד זה הם שקר וכזב!

"חובה על כל אחד ואחד לעשות כהוראת רבנו רבן של ישראל זצ"ל וללכת להצביע אפילו כשזה כרוך בכל מיני קשיים, ובפרט לאור המצב החמור המחמיר והולך מזמן לזמן שזוממים עלנו כסדר גזרות רעות מתחדשות והולכות שמטרתן לכבות כל זיק של תורה ואמונה טהורה מבני עם קדוש בארץ קדשנו. כמה גדולה ורבה חובת ההצבעה לרשימת יראי השם שסימנה ג' שזו חובת השתדלותנו בזה למען קיום התורה והיהדות מכל העומדים עלינו חלילה לכלותנו.

"ואין לתת ולשים לב לכל מיני דיבורי סרק הנשמעים ומתפרסמים בחוצות כנגד חובת ההצבעה כיום לרשימה הנ"ל וחלילה חלילה להיגרר לשום דבר מהדברים הנלוזים הנשמעים בזה אלא יש להזדרז ולזרז אחרים ללכת ולהצביע לרשימת יראי השם שסימנה ג' והשם יהיה בעזרנו".

דב לנדו ,


,
,
לנדא מכתב יהדות התורה הצבעה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד