י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גם מצביעי הליכוד, עושים זאת למרות ביבי • טור

הנהנתנות האישית מעמידה את נתניהו במבחן חייו, והכי חשוב - כל קול קובע! בלי נמנעים ופתקים לבנים!

גם מצביעי הליכוד, עושים זאת למרות ביבי • טור


ריחו של מהפך באוויר. האופוריה הליכודית התחלפה באופוריה במחנה הציוני. קואליציית רק לא נתניהו קורמת עור וגידים. הסיסמא קליטה, עכשווית, כמו כל סיסמת נגד. קל יותר להיות נגד מאשר בעד. קל להתלכד נגד! מאשר למצוא מכנה משותף פוזיטיבי, מאחד. בכך כשלו נתניהו והליכוד.

הסיפור של מערכת הבחירות הנוכחית אינו ביטחון, גם לא כלכלה, אפילו לא המשבר בדיור. גם הפיטורין הנרחבים בדרום היו נסלחים למי שהעמיד את אחוזי האבטלה על 5.5 אחוז. האחוז הנמוך ביותר בקרב מדינות המערב.

האבסורד של המערכה הנוכחית: רוב הציבור רואה את ביבי כמועמד המתאים יותר לתפקיד רוה״מ... ההבדל במשאלי דעת הקהל בינו לבין בוז'י הוא כעשרים אחוז! ואף על פי כן זה לא מתורגם למנדטים.

השאלה אינה למה, רק כמה? כמה פוגעת בו ההתנהלות היומיומית במעון רוה״מ כפי שהיא נחשפת בעיתונות, בבית המשפט, בעדויות חברים לשעבר, במצעד הלשעברים במפלגת השלטון ״הליכוד״.

הציבור רגיל לקריאות זאב, זאב. הוא לא מתרגש מהם, בפרט כשהן נוגעות לפוליטיקאים וודאי בזמן בחירות. כשהן הופכות להיות תכופות, ללא הזמה, ומכל הכיוונים. כשאח תובע את אחותו על ירושת האבא! כשמצעד הלשעברים, מגלה סודות מהחדר והינו מודאג! כולל ראשי מערכת הביטחון שבטחוננו האישי הופקד בידם. לצד כל בכירי מפלגת הליכוד ש״איימו״ על המונרכיה ואינם עוד איתנו, איש איש וסיבותיו עימו. קריאות ה״זאב, זאב״ מתחילות להשפיע.

הציבור מודע לכך שאיל התקשורת והעתונות המו״ל נוני מוזס קידש מלחמה מסיבות כלכליות על בנימין נתניהו. העובדות ידועות ומוכרות. עובדים בידיעות אחרונות ובשאר ערוצי התקשורת שבשליטת מוזס, יודעים לספר על מעורבות אישית פעילה! לא עיתונות לדוגמא. אבותיו של מוזס מתהפכים בקברם. ואעפ״כ.

הציבור בישראל מוכן לסלוח על הרבה! לא על הכל. לא על נהנתנות אישית, לא על התנשאות, לא על ניצול ושימוש חזירי של הקופה הציבורית ובפרט לא הפיכתו לציבור ״טמבל-מטומטם״ הסרטון הדבילי על מצב התחזוקה בבית רוה״מ, בהשתתפות מעצב פנים ידוע. כשבקומה אחרת יש מטבח מלוקק ומצוחצח. מזלזל באינטליגנציה של קהל הבוחרים.

את מידת אמינותו של מני נפתלי, לשעבר אב הבית במשכן רוה״מ, יקבע בית המשפט. לו הוא אכן ״האושיה״ כפי שמוצגת ע״י פרקליטי משפחת נתניהו, כיצד שרד תקופה ארוכה בתפקידו? מדוע לא הודח מייד?

חלק מהציבור מואס במשפחה, באיש, לא בשיטה. וודאי לא באידיאולוגיה ולא בדרך. הבעיה, שהליכוד העמיד בראשו ולראשו את בנימין נתניהו לטוב ולרע. כנראה לרע. גם מצביעי הליכוד עדיין, מצביעים למרות נתניהו, לא בגלל!

על שמו האישי של נתניהו גם נקרא וייזכר לדורות הקרע עם הציבור התורני-חרדי בקדנציה האחרונה. ה״כדאיניק״ העדיף את ברית האחים על פני ברית עם החרדים. את התוצאה המזהירה נראה בעוד מספר ימים. שוב היה זה חשבון כדאיות אישי, על פני חשבון מפלגתי אידיאולוגי ארוך טווח. העדפת הגחמא הפרטית על השותפות ההיסטורית שנדמה שהייתה לדורות.

רק בדלית ברירה ובדיעבד, שוב נסחפו המפלגות הדתיות-חרדיות להישבע לדגל מראש למחנה הימין, בכדי לא לאבד מנדטים בתוך הבית. למרות ההצהרות הלוחמניות מהעבר הקרוב של ליצמן את גפני ״רק לא נתניהו״.

אין להם ברירה. הציבור מזוהה ברובו עם הימין, לפחות הימין המתון. בדיעבד ולעתיד, ירידתו של בנימין נתניהו מהמפה ״תשרת״ את האינטרסים. ממשלת ימין שפוגעת בחרדים מאבדת את השלטון! החרדים הינם בריח התיכון והאחיסמך של ממשלות הימין. להבדיל ממשלות שמאל שיכולות להתמך ולהסמך על השמאל והערביים.

קואליציית בוזי-ציפי בשיתוף גמדי יאיר לפיד בתמיכת מר״ץ והערביים לא מבשרת טובות לחרדים. גם באם המפלגות החרדיות יצטרפו, הם יהיו ״הגלגל החמישי״. מי שזורקים לו עצמות ומחכים להכרת תודתו. תקוותנו, שקואליציה הנסמכת על הערביים תהיה חלשה מכדי לשנות בענייני דת ומדינה. חלומות הבלהה שלנו מהחקיקה של ציפי את יאיר שיזדרזו לשלוף ציפורנים וטלפיים, ידחו מחמת חולשת הקואליציה.

גם בממשלת אחדות, עם או ללא ביבי עצמו, גם זו אופציה ריאלית. ידאג כל מחנה לאמץ לליבו את מפלגות הלווין הטבעיות שלו. ממשלה כזו, אחריתה להתפזר. מוקדם או מאוחר.

באם בכל זאת בנימין נתניהו ישרוד. לאחר שיפוטרו כל הסוקרים והשקרנים. אנו נצטרך להעמידו במקומו הראוי. לא עוד ביבי טוב ליהודים. ביבי שחייב לחרדים. ביבי שתלוי בחרדים, אחרת יהיה ״תלוי״ בלי החרדים.

בכל סיטואציה שהיא. ״חייבים״ כוח חרדי גדול וחזק בכנסת. כל קול קובע ומכריע. אין נמנעים! כולם מצביעים! ״לברית הבט ואל תפן ליצר״.
ליכוד מחנה ציוני בחירות זאב זאב נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד