י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הזמנות לבוקר חדש באורח חיינו • טור פוליטי

הרב משה אלחדד, מנהל מטה בני תורה במפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי, כותב על התנועה החדשה והבשורה שהיא מציעה לאורח חיינו

מטה בני תורה, אלי ישי. צילום: קובי הר צבי
מטה בני תורה, אלי ישי. צילום: קובי הר צבי


נגמרו המילים. זו התחושה המלווה את רוב אזרחי ישראל בכלל, והציבור החרדי בפרט, כאשר אנו נצבים ומסכמים את מערכת הבחירות הזו, ובמיוחד בסמוך לשעת ההכרעה - שעות של תקווה להישג גדול לשלטון יהודי ערכי, לא מתנשא ולא מתנצל, לא שקוף ולא כפוף, אלא שלטון גאה במורשתו, נקיון כפיו ותורתו, ובעיקר נאמן למצפונו.

לפני שבוע קראנו את מגילת אסתר. בפסוק האחרון מודגש מסר כל כך אקטואלי, קריאת כיוון מיהו הראוי למנהיגות - "כי מרדכי היהודי משנה למלך גדול ליהודים דורש טוב לעמו".

אז והיום היו שלוחי ציבור שדאגו כביכול למען הכלל, באג׳נדה ובנכונות מוגבלת המשתנה לפי צרכים ואינטרסים צרים, פופולאריות וסקרים, ובעיקר על חשבון אחרים. אולם במגילה מודגשת התכונה הנדרשת למנהיגות ראויה - זו שאינה מסתפקת במהפכות וסיסמאות אלא עולה מדרגה. זו שקמה מתוך ההפיכה, ודורשת את טובת הכלל עוד לפני שהציבור יבוא ויבקש. זו הדורשת טוב לעמה, בהלכה למעשה פשוטו כמשמעו - ״דורש טוב לעמו״.

ישנם מפלגות המדגישות את הסקטוריאליות - מימין ומשמאל. את השבת או המלחמה בדת, מזגזגות בעקביות ומקצינות מחלוקות, ומשפילות ורומסות את מחזיקי הדעות השונות, אולם בתוך כל בליל התשדירים והקמפיינים בולטת תמונה של תנועה הרואה באחדות דגל ותנופה לעם ישראל ולאומה כולה.

לא רק בעת צרה ומלחמה - אלא גם בשגרה של אתגרים כלכליים ורוחניים המהווים עוגן לקיומנו, ציבור אוהבי התורה והארץ, בנחישות ובאחריות, יושרה ואמונה - תנועת 'יחד' בראשות אלי ישי, אשר נקרא אל הדגל מתוך ניסיון רב ואחריות עצומה לבנות את הפלטפורמה הפוליטית שתהווה משקל מכריע לצביון הממשלה הבאה נוכח האתגרים הרבים הרוחניים והגשמיים הנצבים לפתחינו.

קשה לתאר במילים את התחושה והצמרמורת כאשר נכנסים ללמוד או לעיין באוצר הספרים של ישיבת מרכז הרב בירושלים, אותו מקום שחלקנו זוכרים מהערב הנמהר בו נרצחו לפני כשש שנים בחודש אדר שמונה קדושים הי״ד עת עסקו בתורה. אך לאזרחים רבים המגיעים מידי יום וערב לעסוק בתורה, ניצב המחזה המרהיב ומרגש בכל פעם מחדש - באותו מקום ממש, עדות חיה לקדושה וטהרה, אברכי משי בוגרי ישיבות, המלבנים סוגיות בצוותא עם ציבור אוהבי ארץ ישראל.

את אותה התחושה של משפחה אחת גדולה - זו המסוגלת להכריע את הגזירות שחווינו בשנים האחרונות, מיישמת המקבילה של אותה המשפחה בחזית הנמצאת בזירה הפוליטית, אותה מובילה תנועת 'יחד' בראשות אלי ישי.

זו הזדמנות להתעורר מתוך ההפיכה. הפעם בידנו להחליט מהי המורשת עליה גדלנו ונוריש לילדינו, ובעצם גם לנו אוהבי התורה נצבת הזדמנות ותקווה לבוקר חדש באורח חיינו: תנועה פוליטית המוכיחה שהאחדות והערכים יהיו מובילים, וקץ למחלוקות והסתה לשנאת אחים.

תנועה ששמה את הדאגה לארץ הקודש ובטחון ישראל בראש מעיניה, ומבלי להעמיד זאת על חשבון לומדי התורה ואוהביה. תנועה שתשים קץ לסיאוב וחילול השם, ומודלים נשכחים של גזירת קופונים על חשבון ערכים והשפלת אזרחים.

הגיע העת והשעה להשפיע, לתת כוח ומנדט, ולהצטרף לקריאת 'מי לה׳ אלי'.
טור פוליטי אלי ישי דרעי שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד