י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024

אירועי שבת: האם אנשי דאע"ש השתמשו בנשק כימי?

בצרפת נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע המרכול, דיפלומטים מדווחים על התקשמות שיחות הגרעין עם איראן

אירועי שבת: האם אנשי דאע"ש השתמשו בנשק כימי?


הרשויות בצרפת עצרו שני חשודים במעורבות בפיגוע במרכול הכשר שבו נרצחו ארבעה בני אדם. במסגרת חקירת מתקפת הטרור בפריז נמצאו 600 הודעות טקסט ששלח אחד החשודים למבצע הפיגוע אמדי קוליבאלי וכאלו שהשיב לו המחבל. דגימות DNA של החשוד השני נמצאו על כלי נשק שהיה בבעלותו של קוליבאלי בעת ביצוע הירי.

הממשלה האזורית של כורדיסטן טוענת כי יש בידיה הוכחות שאנשי דאעש השתמשו בגז מבוסס כלור, המוגדר נשק כימי, נגד לוחמי פשמרגה לפני כחודש וחצי. בהודעה רשמית נכתב כי החומר הרעיל נמצא בדגימות עפר וביגוד שנלקחו מזירה שבה התפוצצה מכונית תופת של דאעש בצפון עיראק.

חמאס מתח ביקורת חריפה על הרשות הפלסטינית והאשים אותה באחריות לאלימות ולמתח ששוררים בחודשים האחרונים בעזה בין חמאס לפתח. דובר משרד הפנים של חמאס אמר כי "הרשות משתמשת במצב הקשה של הרצועה כדי לזרוע פחד וליצור פילוג".

דיפלומט אירופי בכיר אמר כי חלה התקדמות בשיחות עם איראן, אם כי עדיין קיימים קשיים בדרך לגיבוש ההסכם עימה. על פי הדיפלומט, לא ניתן להעריך בשלב זה אם תהיה פריצת דרך בשיחות בשבוע הבא.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי שללה את הדיווחים בדבר שיחות במועצת הביטחון של האו"ם על ביטול הסנקציות נגד איראן והבהירה כי הדיונים שמתקיימים עוסקים בתמיכה בהסכם בלבד.

ארבעה בני אדם נפצעו באלכסנדריה שבמצרים בעקבות פיצוץ בסמוך לסניף בנק. כך מסרו גורמי ביטחון במצרים. הפיצוץ, שאירע בזמן שהמדינה מארחת ועידה כלכלית בינלאומית, בוצע ככל הנראה באמצעות מטען מאולתר.

סגן נשיא סיירה לאון סמואל סאם-סומנה ביקש לקבל מקלט מדיני בשגרירות ארצות הברית במדינה לאחר שחיילים כיתרו את ביתו. לפני כשבוע סולק ממפלגת השלטון על רקע חשדות לשחיתות והצתת מחאות פוליטיות אלימות במחוז קונו שבמזרח המדינה, כמו גם שמועות כי הוא מתכנן להקים מפלגה חדשה.

שדה התעופה הבינלאומי בסן חוזה בירת קוסטה ריקה נסגר לתנועת מטוסים לאחר שלוש התפרצויות של הר הגעש טוריאלבה שנמצא ממזרח לבירה.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי השוהה בפסגה הכלכלית במצרים אמר כי הוא מקווה שמי שייבחר לראשות הממשלה בישראל יקדם את תהליך השלום. בהמשך התייחס לשיחות הגרעין עם איראן שיימשכו מחר בשווייץ ואמר: "אני לא יכול להגיד אם נוכל להצליח להגיע להסכם או לא".

מסוק של הצבא הסרבי התרסק ליד שדה התעופה בבירה בלגרד בזמן שהוביל תינוק לטיפול רפואי. ע"פ כלי התקשורת המקומיים, בהתרסקות נהרגו ככל הנראה שבעה בני אדם, בהם ארבעה אנשי צוות.

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי תגדיל ב-70 מיליון דולרים את הסיוע לאופוזיציה המתונה בסוריה. התוספת תכלול כ-30 מיליון דולרים לשירותים בסיסיים וסיוע לרשויות המקומיות שבשליטת המורדים בסך 25 מיליון דולרים. יתר הכסף יופנה לאימונים, אבטחה ולמאמצים לאסוף עדויות לפשעי מלחמה.

רשת אל-ערבייה דיווחה כי בן דודו של נשיא סוריה בשאר אסד, תופיק אסד, נהרג באזור עיר החוף לטקיה.

ארצות הברית כשלה בהבטחותיה לסייע לעיראק במאבק נגד לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית". כך אמר מנהיג המיליציה השיעית בעיראק בראיון בסמוך לאזורי הקרבות בעיר תיכרית. הוא הוסיף כי דווקא איראן העניקה לכוחות גיבוי "חסר תנאים".

כ-50 בני אדם ככל כנראה נספו בטביעת מעבורת במיאנמר שעליה היו 209 נוסעים. מהמשטרה המקומית נמסר כי עד כה נמצאו 20 גופות ו-27 בני אדם נוספים מוגדרים נעדרים. "מאמצי החיפוש נמשכים", נמסר.

הממשל האמריקני הודיע כי הוא מתכנן להגדיל את הסיוע לארגוני המורדים בסוריה. בהודעת מחלקת המדינה נמסר כי היא פועלת עם הקונגרס להגדיל ב-70 מיליון דולר את הסיוע שאינו מלחמתי.

שריפת יער שהתפשטה לכיוון עיר הנמל ולפראיסו בצ'ילה גרמה לפינוי של כ-4,500 איש מהעיר, ומווינה דל מר השכנה. לפי ההערכות של שירותי ההצלה השריפה תמשיך להתפשט, מספר התושבים שיאלצו להתפנות במרכז המדינה יגיע במהרה ל-15,000.

משפחותיהם של תשעה מקורבנות הטבח בבית הספר בניוטאון שבקונטיקט הגישו תביעה לקבלת כספי הירושה של אם מבצע הירי, ננסי לנזה, שנרצחה על ידי בנה אדם בטרם הרג 20 ילדים ושישה מורים בבית הספר היסודי והתאבד.

חייל אמריקני נפצע באורח קל מירי בבסיס בעיראק. זוהי הפעם הראשונה שבה נפצע חייל אמריקני במדינה מאז שב צבא ארה"ב לאזור בקיץ שעבר כדי לסייע במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית".

נשיא האיים המלדיבים לשעבר מוחמד נשיד נידון ל-13 שנות מאסר בשל צו בלתי חוקי שהוציא למעצר שופט בכיר במדינה בעת כהונתו ב-2012. מעצרו של השופט אירע זמן קצר לפני שהוחלף בתפקיד.
עיראק סיוע צבא דאעש סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד