כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ארה"ב: ועדה תבדוק האם אובמה פעל נגד נתניהו

הסנאט הקים ועדה לחקור האם ממשל אובמה סייע במימון V15 - הארגון המנהל קמפיין בישראל להחלפתו של נתניהו

אובמה ונתניהו, פלאש90
אובמה ונתניהו, פלאש90


סנאטורים משתי המפלגות המרכזיות חתמו על הקמת ועדת בדיקה לבחון האם מחלקת המדינה של ממשל אובמה נתנה מענקים לארגון המעורב בקמפיין להדתחת בנימין נתניהו - כך מסרו מקורות ל'פוקס ניוז.

כזכור, נתניהו התלונן בערוץ 2 שהיו "ממשלות" שהיו מעורבות בסיוע בקמפיין להדחתו. כך גם ג'רמי בירד, שכיהן כמנהל הקמפיין הלאומי של אובמה בשנת 2012, הגיע לישראל כדי לעזור ל-V15, שפעל להדחת נתניהו.

דובר הסנטור רוב פורטמן, יו"ר הוועדה, סירב להגיב.

לדברי המקור, הבדיקה בוחנת האם קיבל ארגון "קול אחד" 350,000$ ממשרד החוץ האמריקני. חברה בת של הארגון היא V15, המבקש "להחליף את הממשלה" של ישראל.

"יש חקירת ועדת משנה קבועה משתי המפלגות, למימון של V15," אמר המקור, שדיבר בעילום שם על הקבוצה האמריקנית. פקידי מחלקת המדינה אמרו שהמימון נעצר בנובמבר, לקראת ההכרזה על הבחירות בישראל.

ג'ראלד שטיינברג, מייסד ונשיא NGO Monitor, טען שהמימון גם אם לא הוקדש ישירות להפלת נתניהו מהווה התערבות בסדר יום הפוליטי בישראל. ואכן, בינואר, הארגון התמקד בגבולות 1967 של ישראל כנקודת פתיחה למשא ומתן, במה שמשקף את החשיבה של אובמה, ומנוגד לנתניהו.

דובר הארגון, פייטון נוקס, הכחיש את הטענות: "קול אחד להוט לשתף פעולה עם כל חקירה", אמר. "ולאחר בדיקה הוגנת, אנחנו בטוחים שלא ימצא בנו כל רבב".
אובמה נתניהו חקירה סנאט ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד