חוששים מנהגי המוניות בחו"ל? זו האפליקציה שתפתור את הבעיה
אפליקציה המשרתת נוסעים יהודים צברה פופולריות בצרפת כאשר חברי הקהילה היהודית מחפשים אפשרויות תחבורה בטוחות יותר לאחר עלייה חדה בתקריות אנטישמיות. הרעיון הגיע משלושה צרפתים-ישראלים שהתמודדו עם תחושת חוסר ביטחון גוברת בקרב מטיילים בישראל
- יענקי פרבר
- י"ח ניסן התשפ"ה
- 2 תגובות

אפליקציית "מונית" (Monite), שהושקה בספטמבר האחרון על ידי שלושה צרפתים-ישראלים, מציעה שירות דומה לאובר, אך עם נהגים דוברי עברית ו"מבינים את התרבות היהודית".
האפליקציה זכתה לחשיפה מהירה בערים כמו פריז, מרסיי, ליון וניס, ומונה כיום יותר מ-15,000 משתמשים בפלטפורמה. הפופולריות של האפליקציה משקפת את הפחד הגובר בקרב יהודי צרפת, במיוחד לאחר מתקפות 7 באוקטובר 2023 על ישראל והעלייה שלאחר מכן באנטישמיות ברחבי אירופה.
כדי לוודא שהנהגים ידידותיים, אפליקציית "Monite" מבצעת בדיקות זיהוי מקוונות למשתמשים חדשים ודורשת ראיונות וידאו מכל הנהגים הפוטנציאליים.
העלייה בשימוש באפליקציה באה בעקבות מספר תקריות אנטישמיות שכללו נהגי מוניות בצרפת, כולל מקרה בו משפחה יהודית שהגיעה לנמל התעופה אורלי בפריז סורבה לקבל שירות וסבלה מהתעללות מילולית. הנהג הורשע באפליה על רקע דתי ונידון למאסר על תנאי של שמונה חודשים.
"רבים אמרו לנו שהנסיעות לחו"ל הפכו מסובכות, שהם מפחדים להגיד שהם מישראל", סיפר אילן עמר, אחד המייסדים, לאתר Aurora Israel. באפליקציה רשומים כ-150 נהגים ויותר מ-15,000 משתמשים, והשירות עשוי להתרחב בקרוב למדינות נוספות עם ביקוש גבוה, כמו ארצות הברית, בריטניה וספרד.
הנהגים חייבים לעבור ראיון וידאו. "קיבלנו הרבה משובים חיוביים. אנשים מרגישים בטוחים איתנו. בין אם הם אוספים את ילדיהם מבית הספר או את משפחותיהם משדה התעופה, הנוסעים מעריכים שהם לא צריכים להסתיר את זהותם היהודית", אמר קווין כהן, נהג מונית בפריז.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות