למה X (טוויטר לשעבר) נופלת שוב ושוב? שלוש קריסות בשבוע אחד
הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) חוותה תקלה שלישית תוך שבעה ימים בלבד, עם דיווחים על קריסות רחבות בארה"ב, הודו ומדינות נוספות – ללא תגובה רשמית מהחברה
- ליפא גינסברגר
- כ"ט אייר התשפ"ה

פלטפורמת המדיה החברתית של אילון מאסק, X (לשעבר טוויטר), חווה בימים האחרונים רצף מטריד של תקלות. אמש (שלישי) נרשמה הקריסה השלישית בתוך שבעה ימים, כשהשירותים הופסקו עבור אלפי משתמשים ברחבי העולם – במיוחד בארצות הברית ובהודו.
על פי נתוני אתר ניטור התקלות Downdetector שפורסמו בטיימס ההודי, נרשמו כ-30 דיווחים בזמן אמת מהודו וכ-400 מארה"ב – בשעה 7 בערב לפי שעון הודו. רק כמה ימים קודם לכן, בשיא של תקלה חמורה יותר, דווח על מעל 2,000 משתמשים שנפגעו בהודו, ולמעלה מ־26,000 משתמשים בארצות הברית. מדובר בקריסות אזוריות נרחבות, שפוגעות בשירותי הליבה של הפלטפורמה.

בארצות הברית, 49% מהמשתמשים התלוננו על תקלות באתר עצמו, 41% דיווחו על בעיות באפליקציה, ו־10% סבלו מתקלות בחיבור לשרתים. בהודו, 53% מהתלונות עסקו בחיבור לשרתים, 29% על בעיות כניסה לחשבון ו־18% על תקלות באפליקציה.
למרות חומרת התקלה, החברה טרם פרסמה תגובה רשמית בנוגע לקריסה האחרונה. בהתייחסות לקריסה הקודמת, מסרה מחלקת ההנדסה של X: "אנו עדיין חווים תקלות כתוצאה מקריסת מרכז הנתונים שאירעה אתמול. ייתכנו בעיות בשירותי כניסה והרשמה, וכן עיכובים בהתראות ובשירותי פרימיום. אנו פועלים סביב השעון כדי לפתור את הבעיה. תודה על הסבלנות."
מאסק, שרכש את טוויטר בשנת 2022 והפך אותה ל־X, נתון לביקורת גוברת מצד משתמשים שמוטרדים מהתפקוד הלקוי של הפלטפורמה בתקופתו. ההיעדרות התקשורתית של החברה בעת משבר רק מוסיפה לדאגה הציבורית.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות