י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יתד נאמן: נשים בעיתוננו - כמו ברוך מרזל למוסלמים

החלטה תקדימית: יתד נאמן יחויב לפרסם מודעה של מפלגת הנשים "ובזכותן", אשר כבר הועברה לעיתון, אך סורבה לפרסום

יתד נאמן: נשים בעיתוננו - כמו ברוך מרזל למוסלמים


בית המשפט המחוזי בלוד קיבל אתמול (ו') החלטה תקדימית המאלצת את העיתון החרדי הליטאי "יתד נאמן" לפרסם לפחות מודעת בחירות אחת מטעם מפלגת הנשים החרדיות "ובזכותן". השופט יעקב שפסר קבע כי גם העיתון החרדי ספרדי "יום ליום" יחויב לפרסם את המודעה, לאחר ששני העיתונים סירבו לעשות זאת עד כה, אולם בניגוד ל"יתד נאמן" מדובר בשבועון והגיליון הבא שלו יצא רק לאחר הבחירות.

העותרת, רות קליאן, שמגובה על ידי המרכז לקידום מעמד האשה ע"ש רקמן, פנתה תחילה לוועדת הבחירות המרכזית אך נדחתה. היא התבססה בתביעתה על עקרון שוויון הבחירות ואיסור ההפליה. יש לציין כי המודעה שביקשה הרשימה לפרסם הינה מילולית, ואין בה תמונות נשים (אשר אינן מקובלות בעיתונות החרדית), והיא מנוסחת בלשון מקובלת במגזר זה. הרשימה כבר קיבלה מהעיתונים הצעת מחיר, אולם לאחר שכבר הועברה המודעה, סורב הפרסום.

"מדובר במודעה בעלת אופי ציבורי המיועדת בעיקרה לנשים מהמגזר החרדי, ושיש בפרסומה חשיבות ציבורית לא מבוטלת, ואולי אף מוגברת נוכח איסור הפליה ועקרון השוויון בבחירות", קבע השופט שפסר. "אני מתקשה לקבל את הטענה לפיה עיתון חדשותי הסוקר את מערכת הבחירות ובכלל זה מציין קיומן של מפלגות שונות, שבמובהק אינן מצויות במסגרת הקו ההשקפתי של העיתון, עלול לפגוע ברגשות קוראיו על ידי פרסום מודעה של מפלגת הנשים החרדיות.

"ערכים אינם מוחלטים, כידוע, ולעיתים, משקיים מתח ביניהם, ייסוג האחד מפני האחר... ייסוגו במקרים מסוימים חופש ההתקשרות והקניין של בעלי עסקים פרטיים אל מול עקרון השוויון... פרסום המידע הרלוונטי לקהל הבוחרים לקראת הבחירות מהווה אמצעי חיוני להבטחת הליך דמוקרטי תקין".

ביתד נאמן אמרו בתגובה כי יערערו מחר לבית המשפט העליון, בכדי להבהיר שפרסום המודעה פוגעת ברגשותיהם. "בעבורנו זה כמו שיפרסמו מודעה של ברוך מרזל בעיתון של התנועה האיסאלמית", אמרו שם ל"גלובס", "לקוראים שלנו אין רגשות? מחר יגידו לנו לפרסם תמונה של אישה".
עיתון יתד נשים מרזל מודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד