י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נוכח-נפקד: המערב עדין תוהה - איפה אתה פוטין?

גל השמועות לא נח לרגע, והן הופכות למופרכות יותר ויותר: למרות 'הרגעת' הקרמלין ושידור תמונותיו - החידה עדיין בעיצומה

הכל בסדר?!
הכל בסדר?!


חרושת שמועות עיקשת התפתחה בימים האחרונים סביב מצבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנעדר מפגישות ולא נראה בציבור מאז יום חמישי שעבר, ה-5 במרץ.

ביום שישי שודרו ברשת הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה תמונות של פוטין, בן 62, במעונו הרשמי שבפרברי מוסקבה, בפגישה שגרתית לכאורה עם נשיא בית המשפט העליון ויאצ'סלב לבדב, בנוגע לרפורמות במערכת המשפט, אולם גם תמונות אלה לא היו בשידור חי.

פוטין היה לבוש בחליפה אפורה ובעניבה כחולה, ולא נראה שונה באופן ניכר מהופעותיו הרגילות. הוא תועד מהנהן לעבר לבדב ומחייך. ואולם, מוקדם יותר השבוע, הוא ביטל ביקור רשמי בבירת קזחסטן, אסטנה, ללא סיבה מפורשת, וכך גם פגישה עם משלחת גיאורגית במוסקבה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הבהיר שלשום כי מצבו הבריאותי של פוטין טוב, וטען כי הוא ממשיך בתפקידו כרגיל. עם זאת, רמז פסקוב לכתבים כי בימים הקרובים תימסר "הודעה חשובה", שטבעה, כמובן, נותר חסוי לפי שעה.

הדבר הוליד גל שמועות ברוסיה, והיו שטענו כי הנשיא נפטר, או אף שמועות ביזאריות יותר שטוענות כי פוטין נמצא בחופשת לידה לאחר שילד. פסקוב התייחס לשמועות אלו בביטול ואף התייחס בהומור לשמועה על כך שפוטין נמצא בחופשת לידה.

מה שהופך את העדרותו של פוטין למוזרה אף יותר, היא המניפולציה הטלוויזיונית ברוסיה בכל הנוגע אליו. הערוץ הממלכתי הרוסי, רוסיה24, שידר אתמול "כתבה מהעתיד" המדווחת על פגישתו שהתקיימה עם נשיא קירגיזטן אלמזבק אטמבאייב, למרות שהפגישה תתקיים כביכול ביום שני הקרוב - כפי שדווח בכתבה.

כמו כן, תמונות של פוטין מעניק לאימהות פרחים ביום האם צולמו שלושה ימים מראש.

כל זאת מגביר את ההתעניינות והמסתורין בנוגע להיעלמותו של נשיא רוסיה, שלא חמק מהרדאר ליותר מיום אחד בכל 15 שנות שלטונו.
פוטין היעדרות רוסיה נשיא קרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד