י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אברך נפצע בתאונה ויפוצה ב-1.5 מיליון שקל

תקדים: בית המשפט פסק כי למרות שמדובר בתלמיד ישיבה, הוא יזכה לפיצוי לפי חישוב של אדם עובד

טרקטורון. צילום ארכיון
טרקטורון. צילום ארכיון


פסיקה תקדימית של בית משפט המחוזי בחיפה: בחור ישיבה מהצפון שנפצע בתאונה יפוצה בלמעלה ממיליון וחצי שקלים, זאת לפי חישוב של אדם עובד ולמרות שהנפגע היה תלמיד ישיבה בזמן הפציעה.

בחור ישיבה מצפון הארץ בן 22 שנפצע בתאונה, יפוצה בלמעלה מ-1.5 מיליון שקלים. כך פסק בית המשפט המחוזי בחיפה בימים האחרונים. וזאת למרות בקשתה של הנתבעת המאגר הישראלי לביטוחי רכב ("הפול") להמעיט בסכום הפיצויים בשל העובדה שהנפגע הינו בחור ישיבה ובשל כך לא התכוון לצאת למעגל העבודה ולכן יכולת ההשתכרות שלו נמוכה ובשל כך גם הפיצויים.

בפסיקה קבעה השופטת יעל וינר כי בשל הצהרתו של הנפגע ושל בני משפחתו יש להתייחס לגביו ככל מי שעדיין לא כתב את סיפור חייו התעסוקתי ולפצותו בצמוד לשכר הממוצע בשוק. שווי פיצויים בסך 1,582,560 שקלים, זאת מעבר לתשלום הוצאות משפט.

את בן הישיבה ייצגו משרד עו"ד שושי & שבח ושות'.

עו"ד אביטל פז ממשרד עו״ד טירן פז מבהירה כי "הנפגע בתאונת דרכים אשר סובל מנכות ובוודאי מנכות משמעותית, מאבד לעיתים מפוטנציאל ההשתכרות שלו ובתי המשפט מפצים אותו על ההפסד הזה למשך כל ימי חייו עד לגיל הפנסיה. כלומר, חברת הביטוח שמשלמת את הפיצוי תקדים ותשלם את הסכום הכולל כבר במועד פסק הדין אף כי מדובר בהפסדים שיתרחשו בעוד שנים רבות. כאשר מדובר באנשים צעירים מדובר ברכיב מאוד משמעותי מסך הפיצויים ולכן חברות הביטוח מנסות תמיד לחלוק על גובה השכר על בסיסו יש לערוך את החישוב וטוענות שיש להקטינו באופן משמעותי.

"כאשר מדובר באנשים מבוגרים שמזה שנים רבות עבדו ניתן להעריך על בסיס השכר בפועל לפני אירוע התאונה מה היו צפויות להיות ההכנסות העתידיות. אבל מהו בסיס השכר כאשר מדובר בקטינים או בצעירים שחצו את סף הקטינות כאלו שרק החלו ללמוד או לעבוד או שהם בצבא או בישיבה ולא ברור הכיוון התעסוקתי שהיה מתפתח או פוטנציאל ההשתכרות לעתיד? ההלכה שקבע בית המשפט העליון הינה שיש להעמיד את פוטנציאל השתכרותם של קטינים וצעירים כנ״ל כגובה השכר הממוצע במשק. אם חברת הביטוח מבקשת לסטות מחזקה זו עליה להוכיח מדוע יש לסטות במקרה הספציפי מההלכה וגם אם התובע טוען שיש מקום לקבוע שכר גבוה יותר עליו לשכנע את בימ״ש מדוע המקרה שונה (למשל אם מדובר בחייל שהיה בקורס טייס ניתן להניח שבהיותו אזרח היה הופך לטייס ושכרו בהתאם). במקרה זה קבע בית המשפט המחוזי שכאשר מדובר בתלמיד ישיבה אשר היה בן 22 במועד קרות התאונה, יש לקבוע את בסיס השכר לחישוב הפסד ההשתכרות לפי השכר הממוצע במשק".
פיצוי אברך חיפה טרקטורון פציעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד